۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۳۰۷۰۲۸
حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد مطرح کرد؛

گسترش اسلام مرهون ایستادگی پیامبر در فضای تحریم و ناسزا

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به رنج‌های پیامبر اکرم(ص) در مقابل تحریم‌ها و آزار کفار قریش گفت: جنایات مستکبران و ظالمانی همچون آل سعود در فاجعه منا و حمله به یمن، مصداق رذالت‌های اخلاقی دوران جاهلیت است.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد، امروز ظهر در مراسم عزاداری شهادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام حسن(ع) که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد به بررسی شخصیت و عظمت پیامبر اکرم(ص) و دعوت به حقیقت بر مدار رأفت در طول عمر مبارکشان پرداخت و گفت: خداوند متعال در بیانی روشن در آیه 107 سوره انبیاء چنین می فرماید«وَما اَرْسَلْناکَ اِلّا رَحْمَةً لِلعالَمینَ؛ ای پیامبر ما تو را فرستادیم تا رحمتى بر اهل عالم باشی».

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در این آیه مبارکه انحصار در رحمت بودن پیامبر اکرم(ص) برای تمام جهانیان آمده است، اظهار کرد: در معارف دینی ما شفاعت به معنای واسط شدن بیان شده است؛ بنابراین طبق روایاتی اولین و آخرین مخلوقات عالم نیازمند به شفاعت پیامبر اکرم(ص) هستند.

 

وی ادامه داد: شرایط تحریم شعب ابی‌طالب، هجرت، ناسزاگویی های فراوان و مجنون خطاب کردن وجود حضرت رسول اکرم(ص) از مواردی است که گوشه‌ای ناچیز از بالاترین ظلم‌های روا شده از سوی قریش به ایشان بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد با اشاره به اینکه سیره برخی از انبیاء علیهم السلام این بود که وقتی که از هدایت قوم خود ناامید می‌شدند در حق قوم خود نفرین می کردند، ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند «بر هیچ پیامبر و نبی همانند من شرایط سخت نشده است و من تنها پیامبر و نبی هستم که جز رأفت و مهربانی بر قوم خود روا نداشته‌ام».

 

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد به تبیین ابعاد رأفت پیامبر اکرم(ص) پرداخت و گفت: در جایی از امام صادق(ع) روایت شده است که ایشان فرمودند «إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى خَصَّ رَسُولَ اللَّهِ رَسُولَهُ‏ بِمَکَارِمِ الْأَخْلَاقِ»؛ یعنی خداى تبارک وتعالى رسول خدا صلى الله علیه و آله را به مکارم اخلاق مخصوص گردانید».

 

وی افزود: امام صادق(ع) در ادامه این روایت می‌فرماید «فَامْتَحِنُوا أَنْفُسَکُمْ فَإِنْ کَانَتْ فِیکُمْ فَاحْمَدُوا اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَ ارْغَبُوا إِلَیْهِ فِی الزِّیَادَةِ مِنْهَا فَذَکَرَهَا عَشَرَةً الْیَقِینَ وَ الْقَنَاعَةَ وَ الصَّبْرَ وَ الشُّکْرَ وَ الْحِلْمَ وَ حُسْنَ الْخُلُقِ وَ السَّخَاءَ وَ الْغَیْرَةَ وَ الشَّجَاعَةَ وَ الْمُرُوءَةَ»؛ پس شما نیز خود را بیازمایید، اگر این صفت‌ها در شما بود، خداى عزوجل را سپاس گویید و از او این مکارم را بیشتر بخواهید و آن 10 خصلت، یقین، قناعت، صبر، شکر، بردبارى، خوش اخلاقى، سخاوت، غیرت، شجاعت و جوانمردى است.

 

سخنران و کارشناس مراسم ویژه شهادت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن(ع) آستان به تحلیل ریشه‌های تاریخی اقدام‌های وحشیانه اخیر داعش پرداخت و گفت: حضرت زینب(س) در جلسه یزید خطاب به وی گفت که «از تو بهتر از این توقع نمی رفت چرا که تو فرزند همان هند جگر خوار هستی».

 

استاد حوزه علمیه قم به وقایع روز شهادت امام حسن(ع) اشاره کرد و گفت: آل ابوسفیان آنقدر انسان‌های پستی بودند که بر پیکر حضرت امام حسن(ع) تیر جفا زدند و تا امروز هم این رذالت از آن‌ها زایل نشده؛ چرا که اقدمات آل سعود در وقایع اخیر منا و حملات یمن مصداق همین رذالت های اخلاقی است./837/پ202/ف2

ارسال نظرات