۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۳۰۸۸۱۴
رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم:

هدایت انسان در گرو توجه به قرآن است

خبرگزاری رساـ رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان این‌که قرآن کتاب هدایت است که خداوند به پیامبر اکرم(ص) داده است، گفت: ما باید با این کتاب هدایت شویم و هیچ کسی بدون این کتاب نمی تواند هدایت شود.
حجت الاسلام والملسمين سيد محمد مهدي مير باقري حجت الاسلام والملسمين سيد محمد مهدي مير باقري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان،  حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی میر باقری یکشنبه شب در مراسم عزاداری یاوران حضرت مهدی(عج) کاشان حوزه بسیج امام حسن مجتبی(ع) گفت: همانگونه که انبیاء بین خودشان و امت خود واسطه هستند ائمه معصومین(س) نیز بین ما پیامبر اکرم(ص) واسطه هستند ما فیوضات را از ائمه اطهار(ع) دریافت می کنیم.

 

به گفته وی، شرک و نرسیدن به توحید یکی از تهدیداتی که انسان در معرض خطر آن قرار دارد و پیامبراکرم(ص) می فرماید، مراقب باشید دچار شرک نشوید.

 

وی افزود: پیامبراکرم (ص) با وجود این که به همه هشدار می دهد مراقب باشند دچار شرک نشوند می فرماید با این وجود برای هر قومی هادی است که آنها را هدایت می کند و این هادی ائمه معصومین هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با اشاره به این که این هدایتی که ائمه معصومین آوردند آیا غیر از هدایت پیامبراکرم(ص) است و یا همان هدایت است گفت: این هدایت همان هدایت است اما این هدایت مستقیم در اختیار ما قرار نمی گیرد و به وسیله ائمه به ما می رسد.

 

وی افزود: مقام پیامبر اکرم(ص) خیلی رفیع است و استفاده از او به واسطه ائمه انجام می شود و ائمه ابواب پیامبر اکرم(ص) هستند یعنی ائمه خلافت پیامبراکرم(ص) را دارند و هر چه می خواهیم باید از پیامبر و امام بگیریم و راه دیگری وجود ندارد که کسی تصور کند مستقیم از پیامبراکرم استفاده کند، این راه بسته است.

 

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با اشاره به این که شهر حکمت پیامبر است گفت: اما از هر راهی نمی توان وارد این شهر شد ضمن این که وادی توحید نیز اینگونه است ائمه معصومین ابواب الله هستند و ابواب الله به این معنی است که همینگونه نمی توان  برای موحد شدن وارد وادی توحید شد.

 

به گفته وی، خداوند برای وارد شدن به وادی توحید یک باب گذاشته است که آن باب نیز امام است و باید از وادی ولایت امام شد تا انسان موحد شود، بنابراین پیامبراکرم(ص) حکمت الله، معرفت الله و خیل کثیر است اما شهر حکمت هم هست و خدا همه حکمت را به پیامبراکرم(ص) داده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری گفت: پیامبراکرم(ص) حکیمی است که همه باید حکمت را از او بگیرند و این گونه نیست هرکس بتواند وارد مدینه حکمت پیامبراکرم(ص) شود بلکه باید از باب آن که  امام است وارد مدینه حکمت پیامبراکرم(ص) شد.

 

وی افزود:  اگر کسی می خواهد به هدایت هایی که نبی اکرم با خودش آورده است راه پیدا کند و به توحید برسد بایداز راه امام وارد شود و از امام بگیرد، بنابراین خداوند قرآن را به پیامبر داده است تا او مردم را از ظلمت و تاریکی به سمت نور ببرد و این کتاب سراسر نور است و خدا آن را نور قرار داده است و عباد خودشان را به آنهایی که می خواهند هدایت کنند به سوی خدا با این کتاب هدایت می کنند.

 

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم یاد آور شد: قرآن کتاب هدایت است که خداوند به پیامبر اکرم(ص) داده است و ما باید با این کتاب هدایت شویم و هیچ کسی بدون این کتاب نمی تواند هدایت شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری در ادامه با بیان این که قرآن در سینه کسانی است که خدا به آنها علم داده است گفت: این علم همین علم الهی است که خداوند به پیامبراکرم(ص) داده است و همه علم الکتاب درقلب او است.  

 

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت: خداوند به پیامیراکرم(ص) می فرماید کفار می گویند پیامبر از طرف خدا نیامده است چون اصالت ندارد و از خودش حرف می زند،به آنها بگو من دو شاهد دارم یکی الله تبارک و تعالی و دوم کسی که علم الکتاب در نزد او است./1307/202/ب1

ارسال نظرات