۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۳۰۹۲۱۰
رییس جمهور در جمع مردم شهر ری:

ملت ایران اسفندماه حماسه ای دیگر خلق می کند/ تلاش می کنیم مشکلات مردم را کاهش دهیم

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور در اجتماع مردم شهر ری گفت: در دی‌ماه امسال زنجیرهای تحریم شکسته خواهد شد و مردم شاهد باز شدن دروازه‌های اقتصادی کشور به روی جهانیان خواهند بود.
رييس جمهور در اجتماع مردم شهر ري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور، امروز در اجتماع مردم شهر ری که در صحن اصلی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد، با اشاره به این که شهرری شهری باستانی و تاریخی است، گفت: مردم مومن شهرستان ری همواره در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی انقلاب نقش به سزایی داشتند.

 

وی افزود: این سرزمین به برکت وجود امامزادگان، در زمان مشروطیت محل اجتماع علما، شخصیت‌های سیاسی بزرگ و محل تحصن بزرگان بوده است، مردم این شهرستان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره با حضور پرشور و پررنگ خود در عرصه انتخابات برای کشور افتخار آفرین بودند.

 

رییس جمهور، در خصوص انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ملت غیرتمند کشورمان همانگونه که زمان جنگ با وجود سختی‌های فراوان در انتخابات شرکت داشتند بار دیگر با حضور پرشور و شعور خود در انتخابات اسفندماه سال جاری حماسه سیاسی دیگری می‌آفرینند که سبب افتخار کشور در منطقه خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی اظهار داشت: برای جمهوری اسلامی ایران افتخار بزرگی است که مردم آن با وجود پرتاب موشک توسط دشمن حتی یک ساعت از انتخابات را به تاخیر نیانداخت تا نظام به عهد خود در برگزاری انتخابات موفق عمل کرده باشد.

 

وی با اشاره به اینکه در دی‌ماه سال جاری شاهد شکست قدرت‌های بزرگ در ایجاد تحریم‌های اقتصادی خواهیم بود، بیان داشت: در دی‌ماه امسال زنجیرهای تحریم شکسته خواهد شد و مردم شاهد باز شدن دروازه‌های اقتصادی کشور به روی جهانیان خواهند بود، دشمنان طی 12 سال به مردم ما ظلم کردند و در شورای حکام آژانس 12 قطعنامه و در شورای امنیت و سازمان ملل 6 قطعنامه علیه ملت ما تصویب کردند.

 

رییس جمهور با اشاره به اینکه در دی‌ماه امسال تمام 18 قطعنامه ظالمانه علیه ایران قطع می‌شود، ابراز کرد: مردم بدانند که اگر تیم مذاکره‌کننده ایرانی توانست حرف خود را در مذاکرات به کرسی بنشاند به خاطر حمایت و حضور مردم بوده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی گفت: امروز برای توسعه اقتصادی دروازه‌های کشور به روی دنیا باز است و ما نیز به وعده‌های خود عمل خواهیم کرد، اجرای برجام در مراحل پایانی خود قرار دارد؛ ما به لطف خدا و کمک مردم آرزوی ننگین رژیم صهیونیستی و افراطیون آمریکا و کشورهای مرتجع منطقه، برجام را به فرجام خواهیم رساند.

 

وی عنوان کرد: با اعلام مرکز آمار، تورم این کشور که در آغاز کار دولت 45 درصد بود هم اکنون به کمتر از 10 درصد رسیده است، امسال در برابر قدرت‌های جهانی و مرتجعان منطقه که قیمت نفت را در حد بسیار پایینی قرار دادند ما شرایط اقتصادی بسیار سختی داشتیم اما تلاش می‌کنیم رکود اقتصادی را بشکنیم بنابراین در سال آینده ما دارای رشد اقتصادی قابل ملاحظه‌ای خواهیم بود.

 

رییس جمهور با اشاره به اینکه ما تلاش می کنیم مشکلات مردم را کاهش دهیم، اظهار داشت: ما امیدواریم که در سال 95 رشد 5 درصدی اقتصاد را شاهد باشیم، بودجه سال آینده 267 هزار میلیارد تومان است که دی‌ماه به مجلس تقدیم خواهد شد، همچنین در بودجه سال آینده از اتکای به نفت کاهش خواهد یافت و در بخش عمرانی پروژه‌های ناتمام به تمام خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی بیان داشت: امروز کشور ما با وجود وحدت مردم بر خلاف سایر کشورهای منطقه امن و آرام است و آنچه که دشمن تحت عنوان فشار بر علیه مردم ما طراحی کرده با شکست روبه‌رو شده است.

 

وی با اشاره به مشکل آب مردم شهرستان ری خاطرنشان کرد: در جلسه هیات وزیران تصمیمات خوبی را در خصوص مشکلات شهرستان ری گرفتیم که یکی از آنها مشکل آب آشامیدنی این شهر است که قرار است امروز تصفیه‌خانه سد ماملو با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و 100 میلیارد تومان در شهرری افتتاح ‌شود.

 

رییس جمهور همچنین خبر داد که بودجه عمرانی کشور در سال آتی 90 درصد افزایش می یابد و همچنین وعده داد که سال آینده رشد اقتصادی 5 درصدی خواهیم داشت.

 

رییس دولت همچنین خبر داد که دولت یازدهم برای رفع مشکلات و توسعه شهرری با اعتبار 432 میلیارد تومانی اختصاص داده است.

 

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه فقط 25 درصد بودجه سال 1395 به نفت متکی خواهد بود، تصریح کرد : همزمان با کاهش اتکا بودجه به درآمدهای نفتی ، بخش بودجه های عمرانی نیز در سال آتی 90 درصد افزایش یافته است./807/پ202/ج

ارسال نظرات