۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۳۱۰۷۹۹

بزرگ‌ترین سازمان اسلامی آمریکا به داشتن ارتباط با تروریسم متهم شد

خبرگزاری رسا ـ یکی از نامزدهای حزب جمهوری‌خواه در انتخابات قریب‌الوقوع آمریکا، شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی را به داشتن ارتباط قوی با تروریسم متهم کرد.
امريکا

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بن کارسن، یکی از نامزدهای حزب جمهوری‌خواه در انتخابات قریب‌الوقوع آمریکا، شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی را که بزرگترین و قدیمی‌ترین سازمان حامی حقوق مسلمانان این کشور است، به داشتن ارتباط قوی با تروریسم متهم کرد.

 

کارسن اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات این سازمان را به شدت مورد بازرسی قرار خواهد داد.

 

شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی در حال حاضر 20 شعبه در ایالت‌های مختلف آمریکا دارد و مدت 21 سال است که وظیفه حمایت از حقوق مدنی مسلمانان را به عهده گرفته است و تاکنون فعالیتی که نشان‌دهنده ارتباط این سازمان با تروریسم باشد، در پرونده کاری آن ثبت نشده است.

 

کارسن پس از آنکه دو نماینده از شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی در آخرین نطق باراک اوباما حضور یافتند، اوباما را مورد انتقاد قرار داد و این سازمان اسلامی را تروریستی خواند.

 

آخرین نطق اوباما شب گذشته، 22 دی، ایراد شد و سیاستمداران دموکرات از شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی نیز برای شرکت در این سخنرانی دعوت به عمل آوردند.

 

رؤسای جمهور آمریکا در جلسه مشترک نمایندگان مجلس نمایندگان و سنای کنگره سخنرانی سالیانه‌ای انجام می‌دهند که اصطلاحاً «سخنرانی درباره وضعیت کشور» نام دارد. در این سخنرانی‌ها رؤسای جمهور عمده‌ترین برنامه‌های کاری خود را در عرصه داخلی و خارجی برای یک سال بعد تشریح می‌کنند.

 

کارسن در گفت‌وگو با سی‌ ان‌ ان گفت: این گروه اقداماتی انجام می‌دهد که به روشنی علیه آمریکا است.

 

او افزود: بیایید به آن‌ها اجازه ندهیم تا تمدن مبتنی بر جهاد خود را بیش از این پیش ببرند و بنیان یهودی ـ مسیحی ما را به بنیاد اسلامی تبدیل کنند. ما باید زرنگ‌تر از این باشیم.

 

انتقاد سازمان روابط اسلامی ـ آمریکایی

 

ابراهیم هوپر، مدیر ارتباطات ملی شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی با انتقاد از اظهارات کارسن عنوان کرد که او پیش‌تر با ایجاد تعصبات ضداسلامی توانسته است به موفقیت‌هایی دست یابد و فکر می‌کند که باز هم می تواند با این شیوه موفق شود.

 

باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا نیز دیشب در آخرین سخنرانی خود گفتمان ضداسلامی را محکوم کرد و جمهوری‌خواهان را مورد انتقاد قرار داد.

 

اوباما عنوان کرد که اهانت به مسلمانان، ایالات متحده را آزرده می‌کند و خیانت به هویت ما است./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات