۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۴۲۳۴۷۲
رییس بنیاد مستضعفان:

۲۰ هزار سند املاک بنیاد مستضعفان به مردم محروم واگذار می‌شود

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: تا پایان امسال 20 هزار سند مالکیت منزل مسکونی و اراضی کشاورزی این بنیاد در استان‌های مختلف کشور به مردم محروم و اقشار کم‌درآمد واگذار می‌شود.
محمد سعیدی کیا- رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،  محمد سعیدی‌کیا، رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، امروز در آیین واگذاری اسناد املاک مسکونی بنیاد علوی به اقشار کم‌درآمد منطقه کال ‌ایمانی مانه و سملقان، اظهار کرد: امسال 20 هزار سند املاک مسکونی و زراعی این بنیاد به صورت رایگان به مردم محروم استان‌های مختلف کشور واگذار می‌شود.

 

وی ادامه داد: اسناد مزبور در شش استان کشور شامل خراسان شمالی، خراسان جنوبی، ایلام، گلستان، مازندران و گیلان به اقشار کم‌درآمد واگذار خواهد شد.

 

سعیدی‌کیا خاطرنشان کرد: سند‌دار شدن املاکی که در اختیار مردم قرار گرفته، سبب آرامش خاطر آن‌ها شده و همین موضوع در روستاها منجر به ماندگاری روستاییان و سرمایه‌گذاری و ایجاد درآمد آن‌ها در این مناطق می‌شود.

 

وی با یادآوری اینکه پارسال در سطح کشور در مجموع 22 هزار سند بنیاد به اقشار کم‌درآمد واگذار شد، افزود: هدف‌گذاری واگذاری سند در کل کشور 24 هزار سند است به ویژه آنکه امسال برای نخستین بار اسناد اراضی کشاورزی بنیاد نیز به صورت رایگان به مردم محروم واگذار می‌شود.

 

سعیدی‌کیا با اشاره به اینکه امروز نیز 500 فقره سند املاک مسکونی بنیاد علوی به مردم محروم منطقه کال ایمانی اهدا شد، اضافه کرد: تلاش می‌شود تا پایان امسال هزار و 500 فقره سند دیگر به اقشار کم‌درآمد شهرستان‌های مانه و سملقان و راز و جرگلان خراسان شمالی واگذار شود.

 

وی در ادامه از اجرای طرح محرومیت‌زدایی از طریق طرح اهدای اسناد بنیاد خبر داد و گفت: اولویت نخست بنیاد برای رفع محرومیت در این مناطق ایجاد اشتغال بوده و در این راستا برای نخستین بار تفاهم‌نامه دوجانبه‌ای در خراسان شمالی امضا می‌شود تا با همکاری بنیاد مستضعفان و استانداری، تسهیلات کم‌بهره به متقاضیان کم‌درآمد اعطا شود.

 

سعیدی‌کیا اظهار کرد: افرادی که توانمندی دارند می‌توانند طرح خود را با عنوان طرح محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی به استانداری خراسان شمالی ارائه دهند تا مشمول استفاده از این تسهیلات با سود کم شوند.

 

وی تصریح کرد: در این تفاهم‌نامه استانداری خراسان شمالی مؤظف شده تا پس از تصویب طرح آن را به بانک سینا معرفی کند تا بعد از بررسی و انجام کار کارشناسی، تسهیلات مناسب در راستای حمایت از سازمان‌های كوچك و پربازده پرداخت شود.

 

سعیدی‌کیا با اشاره به یارانه تسهیلات مزبور، اضافه کرد: پنج درصد یارانه تسهیلات را بنیاد مستضعفان و پنج درصد را نیز استانداری خراسان شمالی تقبل می‌کند ازاین‌رو سود این تسهیلات 12 درصد خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه در این زمینه در سطح کشور 200 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته‌شده است، افزود: البته میزان تسهیلات مزبور محدودیتی نداشته و اگر طرح‌ها با مؤفقیت اجرا شوند میزان اعتبار در نظر گرفته‌شده افزایش می‌یابد.

 

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اظهار کرد: هدف بنیاد از اجرای این طرح ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و مناطق محروم است تا اشتغال پایدار مردم به ویژه جوانان قشر محروم، زمینه توانمندی اقتصادی آن‌ها را فراهم کند./9314/202/ب3

ارسال نظرات