۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۸۱۷۶
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی:

مهم‌ترین رسالت منتظر عمل به فرامین الهی برای فراهم کردن زمینه ظهور است

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: مهم‌ترین رسالت و وظیفه فرد منتظر واقعی، عمل به فرامین و دستورات اسلامی در راستای فراهم کردن زمینه ظهور منجی عالم بشریت است.
حجت الاسلام اسماعیلی

حجت‌الاسلام علی اسماعیلی، استاد حوزه علمیه استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت فرارسیدن نیمه شعبان، سالروز میلاد حضرت مهدی (عج)، اظهار کرد: بر اساس آموزه‌های اسلامی همه ما وظیفه داریم امام زمان خویش را شناخته و مسیر زندگی خود را با نگاه به امام خویش تنظیم کنیم.

 

وی با اشاره به ضرورت شناخت امام زمان (عج) در عصر فعلی، خاطرنشان کرد: رسول گرامی اسلام فرموده «مَنْ ماتَ وَ لَمْ يَعْرِفْ اِمامَ زَمانِهِ ماتَ مَيْتَهَ الجاهِلِيَّهِ؛ هر کس امام زمان خود را نشناسد و بمیرد به مرگ جاهلیت مرده است» ازاین‌رو همه وظیفه دارند برای شناخت امام عصر خویش اقدام کنند.

 

حجت‌الاسلام اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه مقوله انتظار برای ظهور منجی عالم بشریت و مهدویت تنها به مکتب اسلام اختصاص ندارد، ادامه داد: بیشتر ادیان و مکاتب الهی و حتی غیرالهی به نوعی در آموزه‌های خود موضوع منجی آخرالزمان را داشته و به ظهور منجی نهایی اعتقاد دارند.

 

وی با اشاره به اینکه در همه ادیان ابراهیمی و کتب آسمانی در مورد ظهور منجی عالم صحبت شده است، خاطرنشان کرد: حتی وهابیان نیز به ظهور مهدی موعود (عج) اعتقاد دارند و در کتب اهل سنت هم 657 روایت در مورد ظهور حضرت مهدی (عج) موجود است.

 

حجت‌الاسلام اسماعیلی در ادامه با یادآوری ویژگی‌های منتظر واقعی ظهور مهدی موعود (عج)، اظهار کرد: با توجه به فلسفه غیبت، وظیفه همه شیعیان و دوستداران آن حضرت در این عصر عمل به فرامین اسلامی در راستای فراهم کردن زمینه‌های ظهور است.

 

وی با اشاره به اینکه در این زمینه همیشه مشکلات و مصائبی دامن شیعیان ولی عصر (عج) را می‌گیرد، خاطرنشان کرد: با وجود این شناخت و پیروی از امام زمان (عج) دشواری‌های زندگی را بر مؤمنان و دوستداران آن حضرت آسان کرده و آن‌ها را در راه رسیدن به کمال و سعادت دنیوی و اخروی رهنمون می‌کند.

 

حجت‌الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه بر اساس آموزه‌های دینی هیچ عبادتی بالاتر از انتظار فرج نیست، اضافه کرد: البته باید شرایط انتظار در جامعه اسلامی با ارتقای آمادگی روحی و جسمی افراد و نهادینه شدن احکام و ارزش‌های دینی در سطوح مختلف مهیا شود.

 

وی با اشاره به مصادیق اقدام و عمل در عصر انتظار، تصریح کرد: جامعه‌ای که مدعی انتظار فرج است می‌بایست ویژگی‌هایی چون شناخت و معرفت نسبت به امام عصر (عج)، ایجاد روحیه انتظار، فعالیت برای فراهم کردن محیط و ارتباط با منتظران ظهور را داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه برای مهدوی شدن نسل امروز نیازمند ارتقای معنویت در جامعه هستیم، افزود: جامعه مهدوی نیازمند استقلال بوده و منتظر واقعی نیز کسی است که بتواند بر اساس این استقلال عمل کند که این استقلال و جرأت و جسارت با روحیه جوان سازگاری دارد.

 

وی با اشاره به اینکه جوان آینده‌گرا بوده و به همین دلیل نیز با موضوع مهدویت که مربوط به آینده است ارتباط بیشتر و بهتری برقرار می‌کند، خاطرنشان کرد: باید این آینده مهدوی برای نسل جوان کشور به خوبی تبیین و ترسیم شود تا نسل جدید ما بیش از پیش مهدوی باشد.

 

حجت‌الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه اگر آینده‌گرایی جوان را با مهدویت گره نزنیم جوان آینده‌ای خیالی برای خود متصور می‌شود که هیچ‌گاه نیز به آن نمی‌رسد، اظهار کرد: در واقع می‌توان گفت یکی از دلایل شیوع عرفان‌های کاذب، فرقه‌های انحرافی و ضاله و معنویت‌های نوبنیاد و غلط در بین برخی از جوانان، عدم آشنایی مناسب آن‌ها با مهدویت است ازاین‌رو باید در این زمینه فعالیت بیشتری صورت گیرد./302/9314/ب1

ارسال نظرات