۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۴۴۹۹۳۶
کشیش اتریشی:

مسلمانان درصدد تسلط بر اروپا هستند

کشیش اتریشی و یکی از نامزدهای احتمالی رسیدن به مقام پاپ مدعی شد که مسلمانان قصد تسلط بر اروپا را دارند.
کریستف شونبورن

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری Pakistan today، کاردینال کریستف شونبورن، کشیش برجسته اتریشی که یکی از نامزدهای احتمالی رسیدن به مقام پاپ در آینده محسوب می شود در سخنانی مدعی شد که بسیاری از مسلمانان خوشحال خواهند شد که اسلام بر اروپا مسلط شود.

این کشیش اتریشی در ادامه سخنان خود همچنین مدعی شد که میراث مسیحی اروپا به دلیل حضور مسلمانان به خطر افتاده است.

وی در ادامه سخنان اسلام ستیزانه خود افزود: آیا اکنون تلاش سومی برای مسلط شدن اسلام بر اروپا در حال انجام است؟ بسیاری از مسلمانان به این موضوع فکر می کنند و می گویند که اروپا به پایان راه رسیده است.

کریستف شونبورن که در یک فستیوال مذهبی سخنرانی می کرد در ادامه از خداوند خواست که به اروپا و مردمش که در خطر از دست دادن میراث مسیحی هستند کمک کند.

به دنبال انتشار این سخنان کاربران بسیاری در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی حضور یافته و به اظهارات کشیش اتریشی اعتراض کردند. کاربران معتقد بودند که چنین اظهاراتی تنش میان مسیحیان و مسلمانان را افزایش خواهد داد.

یکی از کاربران فضای مجازی در همین ارتباط نوشت که پوپولیست های راستگرای اروپایی از سخنان این کشیش اتریشی خوشحال خواهند شد.

کاربران بسیار دیگری نیز در فضای مجازی از سخنان اسلام ستیزانه کریستف شونبورن به خشم آمده و خواستار توضیحات وی در مورد ایده مسلط شدن اسلام بر اروپا شدند.

واکنش های اعتراض آمیز کاربران اینترنتی به سخنان کریستف شونبورن وی را مجبور کرد که با ارسال پستی در فیسبوک مدعی شود که سخنانی که در فستیوال مذهبی ایراد کرده به قصد دفاع از اروپایی ها در مقابل مهاجران مسلمان نبوده است./990/ب902/د

هادی رضازاده
ارسال نظرات