۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۴۵۰۶۰۲

بازخوانی بین المللی غدیر در مسکو

مسلمانان مقیم پایتخت روسیه یکشنبه شب در آئین جشن غدیر و مراسم بازخوانی وقایع این روز مهم تاریخ صدر اسلام شرکت کردند.
جشن غدیر

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم جشن غدیر از سوی تشکل ها و جمعیت های شیعیان آذری مقیم مسکو و با همکاری مرکز اسلامی پایتخت روسیه برگزار شد و حجت الاسلام علی فروغی در باره اهداف تعیین جانشینی حضرت علی (ع) از نگاه حضرت محمد (ص) پیامبر گرامی اسلام سخنرانی کردند.

در این آئین که با حضور شهروندانی از جمهوری آذربایجان، تاجیکستان، لبنان و افغانستان و همچنین حجت الاسلام موصلی نماینده آیت الله سیستانی مرجع تقلید در مرکز اسلامی مسکو برگزار شد، فروغی با بیان اینکه غدیر نقطه عطفی در تاریخ اسلام است بر لزوم حفظ دستاوردهای ارزشمند این رویداد در جهان اسلام تاکید کرد.

سخنران در ادامه افزود: امام علی (ع) پیشوای مسلمانان با وجود دشواری ها و سختی ها ایجاد شده از سوی دشمنان توانستند بحران ها را در دوره بسیار حساسی مدیریت کنند و جان خود را نیز برای حفظ اسلام تقدیم کردند.

فروغی همچنین به ابعاد والای شخصیت اجتماعی حضرت امیرالمومنین علی (ع) اشاره و اظهار کرد: مولای مومنان (ع) افزون بر مدیریت سیاسی جهان اسلام در آن زمان همچنین در ابعاد اجتماعی شخصیتی یگانه داشتند و بیشترین دقت را در رسیدگی به امور مردم، عدالت و حفاظت از مصالح مسلمین انجام می دادند.

به گزارش ایرنا، در این مراسم همچنین حجت الاسلام و المسلمین صابر اکبری جدی رییس مرکز اسلامی مسکو با مهم خواندن برپاداری آئین پاسداشت غدیر، گفت که آموزه ها و شعائر مورد تاکید امام علی ابن ابیطالب (ع) نه تنها برای مسلمانان بلکه برای همه حق جویان ارزشمند و چراغ راه است.

اکبری جدی تاکید کرد: آثار ارزشمند دستاوردهای مدیریت دوران مسوولیت مولای مومنان (ع) تا امروز که به ما منتقل شده است هر روز بیشتر کاربردی می شود.

در پایان مراسم همچنین پس از ادای مراسم نماز جماعت مغرب و عشا، شعر خوانی و مداحی در باره غدیر برگزار شد./982/ب102/د

ارسال نظرات