۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۴۵۷۷۶۳
مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی:

مساجد مهم ترین پایگاه های دین، فرهنگ و سیاست هستند

مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه شعار هیهات منا الذله آن روزها به شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل تغییر کرده است، گفت: مساجد مهم ترین پایگاه های دین، فرهنگ و سیاست هستند و تمام اقدامات در این مساجد صورت می گیرد.
کانون های مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام احمد ملایی، مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی صبح امروز در مراسم گرامیداشت 19 مهر (چهارمین سالگرد فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره کانون های فرهنگی هنری مساجد) و اختتامیه طرح اوقات فراغت کانون های مساجد خراسان جنوبی اظهار داشت: شعارهای امروز نسبت به زمان واقعه کربلا یکی است فقط زمان ها تغییر کرده و امرور نیز شعار هیهات منا الذله بلند است و زمان خودش را می طلبد.

وی با بیان اینکه شعار هیهات منا الذله آن روزها به شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل تغییر کرده است، گفت: مساجد مهم ترین پایگاه های دین، فرهنگ و سیاست هستند و تمام اقدامات در این مساجد صورت می گیرد.

مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی افزود: خدمت به مساجد شأن بزرگی را می طلبد و باید طبق این شأن رفتار کرد، یکی از رفتارهایی که باید در عاشورای زمان وجود داشته باشد اتحاد و وحدت است.

حجت الاسلام ملایی تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد، بسیج و روحانیان باید در کنار همدیگر همدل باشند و این اتحاد و همدلی در بین ارکان مساجد باید پیش از گذشته تقویت شود.

وی با بیان اینکه مسجد تراز اسلامی می تواند جامعه را نیز در تراز اسلامی قرار دهد، ادامه داد: متولیان و هیأت امنای مساجد باید دل پاک جوانان را جذب و مشتاق به مسجد کنند و در جذب جوانان تلاش خود را کنند.

مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه روحانی پرهیزگار و خردمند کارشناس و مدیر مسجد است، خاطرنشان کرد: باید مراقب بود اتحادی که آن چنان مقام معظم رهبری می گویند در مساجد حفظ شود؛ امام جماعت به تعبیر مقام معظم رهبری به عنوان طبیب و مدیر مسجد، بسیج به عنوان مغز متفکر مسجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان کسانی که می توانند هجمه های شبانه روزی فرهنگی را به وسیله ابزار قدرتمندی مانند هنر و تبلیغ دفع می کنند هستند.

حجت الاسلام ملایی با اشاره به اربعین حسینی، اظهار کرد: در آستانه ایام اربعین حسینی هستیم و همایش بزرگ جهانی در حال وقوع است که نفس این حرکت لرزه بر اندام دشمنان می اندازد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) امربه معروف و نهی از منکر بود، افزود: قانون امربه معروف و نهی از منکر تصویب شده است و بر این اساس حمایت قانونی انجام می شود، باید شوراهای امربه معروف و نهی از منکر در مساجد راه اندازی شود.

مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی گفت: باید علاقه مندان به این فریضه الهی جذب شوند، امیدواریم حرکتی بزرگ در راستای امر به معروف و نهی از منکر در آستانه اربعین اتفاق بیافتد./202/880/ب1

ارسال نظرات