۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۴۶۶۳۸۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تقوا و گره‌گشایی از خصائل منتظران واقعی ظهور است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: آماده‌باش بودن، داشتن شور و شوق و شعف، تقوا و ورع، خوش‌اخلاقی و خوش برخوردی و گره‌گشایی از کار خلق از خصائل منتظران واقعی ظهور است.
حجت الاسلام یعقوبی - همایش مهدویت حجت الاسلام یعقوبی - همایش مهدویت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در همایش مهدویت که همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) در تالار حافظ بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم تا منتظر واقعی ظهور مهدی موعود (عج) باشیم.

وی با قرائت حدیثی از امام صادق (ع)، افزود: بنا به فرموده این امام همام آماده‌باش بودن، داشتن شور و شوق و شعف، تقوا و ورع، خوش‌اخلاقی و خوش برخوردی و گره‌گشایی از کار خلق ازجمله شروطی است که یک منتظر واقعی ظهور داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: بر این اساس برای اینکه جزء منتظران واقعی باشیم باید سه خصیصه مهم انتظار واقعی و آماده شدن برای ظهور مهدی موعود (عج)، تقوا و ورع داشتن و خوش‌رفتاری با دیگران را داشته باشیم.

وی ادامه داد: منتظر واقعی حضرت مهدی (عج) باید جاذبه او در حد اعلی و دافعه‌ او در حد ضرورت باشد و توانایی مدیریت اخلاق خود را داشته باشد؛ زیرا ظرف دین، اخلاق زیبا بوده و با خلق نیک می‌توان دیگران را جذب آموزه‌های اسلامی کرد.

رییس شورای استانی حوزه‌‌های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: ما بايد با استفاده از رهنمون‌های قرآن كريم و احاديث و روايات ارزشمند امامان و ائمه اطهار (ع) حقيقت ظهور حضرت صاحب‌الزمان (عج) را دريابيم تا دچار انحراف نشويم.

وی با بیان اینکه امام زمان (عج) نیز منتظر به وجود آمدن ظرفیت و شرایط در جهان برای ظهور است، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع تربیت و افزایش پرچم‌داران شجاعی چون سردار قاسم سلیمانی که با شنیدن نام آنها لرزه بر اندام دشمنان و مستکبران می‌افتد، مفهوم انتظار واقعی را عینیت می‌بخشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: لازم است مفهوم انتظار واقعی برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) با تربیت چنین انسانهای شایسته و شجاعی بیش از پیش تقویت شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه دنیای امروز از نظر علمی جاهل نیست اما گرفتار جهل عملی است، افزود: عالمان جاهل امروزی همچون ابوجهل در زمان پیامبر اکرم (ص) در حال ضربه زدن به دین مبین اسلام هستند.

وی با اشاره به اینکه اکنون جاهلیت مدرن شده و ابوعلم‌ها بشر را با چراغ و در روشنایی به‌سوی جاهلیت می‌برند، تصریح کرد: این مسأله اهمیت و خطر بسیار بالایی دارد؛ ازاین‌رو باید با این موضوع برخورد قاطع و مناسبی داشته باشیم.

گفتنی است، در این همایش از فعالان عرصه مهدویت و ترویج فرهنگ انتظار در استان خراسان شمالی قدردانی شد./9314/202/ب3

ارسال نظرات