۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۴۷۶۷۵۳
رییس اوقاف اهل تسنن عراق:

اجازه تسلط استعمارگرایان بر عراق را نمی دهیم

رییس سازمان اوقاف اهل تسنن عراق خاطرنشان کرد که عشایر و طائف‎های مختلف نقش مهمی برای حفظ حق حاکمیت در عراق ایفا کردند.
شيخ عبدالطيف الهميم، رييس سازمان اوقاف اهل تسنن عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، عبداللطیف الهمیم رییس سازمان اوقاف اهل تسنن در همایش سران عشایر و قبایل با بیان این که عراق هیچ گاه به اندازه دوران کنونی متحد و یکپارچه نبوده است، بیان داشت: مردم عراق با گوشت و خون خود طعم وحدت را چشیدند.

وی عراق را بالاتر از هر فرقه و مذهبی دانست و افزود: عراق در حال ساخت تمدن در کشورهای منطقه با هدف حمایت از همه ملت‎های عرب است.

رییس سازمان اوقاف اهل تسنن عراق تصریح کرد: عراق با همه تاریخ، افتخارات، طوائف و قبایلی که دارد نقش اساسی و تاثیرگذاری را در حفظ وحدت جامعه ایفا کرده است.

وی ادامه داد: این همایش با هدف یادآوری نقش و تاثیر قبایل در وحدت عراق، حل مشکلات امنیتی، حفظ ثبات در کشور، حمایت از آوارگان و مهاجران برگزار می شود.

عبداللطیف الهمیم بیان داشت: مردم عراق به هیچ کشور استکباری اجازه سلطه بر کشورشان را نمی‎دهند زیرا هزاران تن با ایستادگی در برابر تروریسم جان خود را از دست داده‎اند.

وی آینده عراق پس از نابودی داعش را دشوار توصیف کرد و اظهار داشت: قبایل رکن اساسی در حفظ حق حاکمیت و قوانین عراق دارند و می‎توانند نقش مهمی را در آینده این کشور ایفا کنند./994/ب902/د

 

ارسال نظرات