۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۴۸۱۸۳۱
رییس ششمین جشنواره مد و لباس فجر:

رونمایی از سند لباس حلال

قبادی با بیان اینکه بخش بین الملل ششمین جشنواره مد و لباس فجر در ۴ روز آخر جشنواره فعالیت می کند، گفت: ظرفیت مد و لباس ایرانی اسلامی را برای برندهای خارجی مهیا نخواهیم کرد.
قبادی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس فجر در نشست خبری ششمین جشنواره مد و لباس فجر که در تالار وحدت برگزار شد، گفت: در بخش فرهنگی هنری جشنواره مد و لباس 2 قسمت رقابتی و غیر رقابتی داریم. گروه رقابتی شامل گروه رادیو و تلویزیون است. مهدی فرجی، آشتیان زاد و حامد جوادزاده داوران این گروه هستند. در این گروه شبکه منتخب، شبکه استانی منتخب، برنامه و مجری منتخب را داریم که انتخاب شدند. بخش دیگر رقابتی ما خبرگزاری ها و مطبوعات هستند که سعدی، کیوان امجدیان و کاشفی خوانساری داوران آن را تشکیل می دهند. بخش دیگر تصویرگری است که در این بخش 400 اثر مورد بررسی قرار گرفت. شعار تبلیغاتی حوزه مد و لباس بخش دیگر است که داوری این بخش به زودی انجام می شود.

وی با بیان اینکه بخش بین الملل یکی از مهمترین بخش های جشنواره مد و لباس است، عنوان کرد: این بخش در 4 روز آخر جشنواره فعالیت می کند. ما در این بخش 2 نمونه از کشور فرانسه خواهیم داشت. در این دوره از جشنواره شاهد حضور ویتنام، هندوستان، تونس، مراکش و نمایندگی از روسیه و ایتالیا هستیم. بسیاری از برندهای موجود در کشور علاقه مند به شرکت در جشنواره بودند که ستاد برگزاری قبول نکرد. ظرفیت مد و لباس ایرانی اسلامی را برای برندهای خارجی مهیا نخواهیم کرد. یکی از سیاست های ما این است که برندهای غیر ایرانی به سختی در ایران حضور داشته باشند. رونمایی از سند لباس حلال را در افتتاحیه بخش بین الملل خواهیم داشت. ورک شاپ و کارگاه هایی برای این بخش پیش بینی شده است.

رییس ششمین جشنواره مد و لباس فجر با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در استان‌ها در حال رقم خوردن است، بیان کرد: موضوع مد و لباس ایرانی و اسلامی در حال فراگیر شدن در سراسر کشور است، به عنوان مثال در استان بوشهر که مرزی است طراحان آثار درجه یکی را طراحی کردند. 52 نمایشگاه استانی را تا پایان سال شاهد خواهیم بود. طراحان استانی ما در جرگه فعالیت مد و لباس ایرانی قرار گرفتند که این مسئله حایز اهمیت است. 15 نمایشگاه استانی را داریم که تعدادی برگزار شده و تعدادی از آنها برگزار می شود. با کمک اتحادیه پوشاک، عرضه محصولات را در 10 استان و 2500 فروشگاه (500 فروشگاه در تهران و 2 هزار فروشگاه در استان ها) خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: بخش صنعت را داریم که به دنبال معرفی نساجی ایرانی، پارچه ایرانی و ایجاد ارتباط بین اجزای تولید لباس است. امسال نمایشگاه مد و لباس از سوم تا دهم اسفند در سه نقطه تالار وحدت، برج آزادی و برج میلاد برگزار خواهد شد. مسئولیت دبیرخانه جشنواره به عهده آقای صادقی بود و روابط عمومی ما نیز آقای علیپور هستند که در کنار سایر دوستان کار را جلو بردند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس فجر با بیان اینکه بخش ویترین ملی را در برج میلاد و تالار وحدت خواهیم داشت، گفت: این بخش مرتبط با اقتصاد مقاومتی است که در آن ظرفیت و توان طراح و تولید داخلی به نمایش گذاشته می شود. امسال 18 مجموعه دیگر در این بخش معرفی می شوند. در برج میلاد 25 برند امکان عرضه محصولات را خواهند داشت. ویترین ملی کم کم در حال برند شدن و تثبیت است. لوح 450 موسسه و فروشگاه درج خواهد شد. در مجموع شاهد اتکای به داخل و استفاده از ظرفیت های موجود با استفاده از هنرمندان داخلی و صنعتگران و اهالی صنف مد و لباس هستیم. امیدواریم با سربلندی به شعار مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم و بتوانیم اقتصاد مقاومتی را در عرصه مد و لباس اجرا کنیم.

وی همچنین با اشاره به موضوع طراح لباس هنرمندان اظهار داشت: 2 سالی است که موضوع طراحی لباس هنرمندان مورد توجه است. اکثر هنرمندان عزیز از یک طراح در کنار خود استفاده می کنند.پوشش هنرمندان ما امسال نسبت به سال قبل در جشنواره فیلم فجر ارتقا داشت. در دوره های گذشته، جشن ها دارای حواشی بود. امسال با هماهنگی دبیر جشنواره فیلم فجر شاهد ارتقای نوع پوشش هنرمندان بودیم و کمتر شاهد لباس های مسئله دار بودیم. شرایط موضوع طراحی در سطح گسترده فراهم شده است و طراحان ما کاملا در اختیار این موضوع هستند. زمانی نشان دادن برند لباس و پوشیدن لباس های خارجی مایه تفاخر بود اما با تلاش رسانه ها این دید تغییر یافته است. انشاءالله ورزشکاران ما و فوتبالیست ها همچون بازیگران اهتمام بیشتری نسبت به استفاده از لباس ایرانی داشته باشند.

رییس ششمین جشنواره مد و لباس فجر در مورد حذف شدن بخش شوی لباس خاطرنشان کرد: دلایل قانونی متعددی وجود داشت که در برخی بخش ها از آن غافل بودیم. تصور ما بر این بود که با اسناد موجود این کار قابل انجام است اما در گام های بعدی متوجه شدیم برخی مفاد قانونی این امر را نفی می کند. شوی لباس اتفاقات و حواشی زیادی در کشور رقم زد. ورود تهاجم فرهنگی را در این بخش شاهد بودیم و به همین دلیل منصرف شدیم که این بخش را برگزار کنیم./1325//102/خ

ارسال نظرات