۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۴۸۴۸۷۹

آئین سوگواری فاطمیه در مسکو برگزار شد

مجلس سوگواری شام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) دختر پیامبر گرامی اسلام (ص) به مناسبت ایام فاطمیه در مسکو با حضور شماری زیادی از ایرانیان و مسلمانان کشورهای مختلف برگزار شد.
سوگواری فاطمیه

به گزارش خبرگزاری رسا، آئین سوگواری شام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) شامگاه پنجشنبه پس از ادای نماز جماعت با حضور شمار زیادی از مسلمانانی کشورهای مختلف از جمله افغانستان، تاجیکستان و جمهوری آذربایجان و شرکت مهدی سنایی سفیر ایران در مسجد خاتم الانبیای سفارت جمهوری اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام موسوی سخنران این مراسم گفت: زندگی هرچند کوتاه اما پربار حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان الگوی زن اسلامی سرشار از مجاهدت، روشنگری و همچنین پایداری در برابر سختی ها است.

وی تاکید کرد: اکنون نیز آموزه های آن بانوی بزرگوار در سراسر جهان اسلام چراغ روشنای مسلمانان است که باید از آنها بهره گرفت.

به نوشته ایرنا، حجت الاسلام موسوی همچنین به دو موضوع مهم تاثیرگذاری نقش حضرت زهرا (س) در دفاع از حریم ولایت و افشاگری در باره منافقان زمان، اشاره کرد.

در این مراسم مرثیه سرایی مداحان اهل بیت و نوحه خوانی دانش آموزی در باره حضرت فاطمه الزهرا (س) انجام و دعای کمیل نیز قرائت شد./982/ب102/د

ارسال نظرات