۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۳
کد خبر: ۴۸۶۴۳۵

جلسه هم اندیشی طلاب و فضلای شهرضا در قم

جلسه هم اندیشی طلاب و فضلای شهرستان شهرضا با حضور امام جمعه این شهر در قم برگزار شد.
نشست طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جلسه هم اندیشی طلاب و فضلای شهرستان شهرضا در منزل نماینده طلاب شهرضا مقیم قم با حضور حجت الاسلام سیف الله یعقوبی امام جمعه شهرضا برگزار شد.

حجت الاسلام زمانی در این جلسه با اشاره به برگزاری طرح کنگره امام حسین(ع) گفت: از طلاب علوم دینی شهرستان شهرضا مقیم قم انتظار می رود تا در مورد ابعاد مختلف شخصیت ایشان مقاله بنویسند و تا این کار را نکنند امکان اجرای این کنگره وجود ندارد.

نماینده طلاب و فضلای شهرستان شهرضا با بیان این که قدم برداشتن برای امام حسین(ع) نزد خداوند ارزش ویژه ای دارد، اظهار داشت: در روایات دیده می شود که در قیامت محبان حضرت(ع) وارد بهشت نمی شوند و پیوسته به دور ایشان حلقه می زنند و این همجواری را بهترین نعمت الهی می دانند.

طلاب برای نمره درس نخوانند

وی به تبیین برخی شاخصه های طلبگی پرداخت و عنوان کرد: زمان های قدیم درحوزه علمیه درس را با محوریت «أول العلم معرفة الجبار و آخر العلم تفویض الامر الیه» شروع می کردند و نیت اصلی طلاب رضای خداوند بود، اما امروزه این محوریت فراموش شده و بیشتر طلاب برای نمره درس می خوانند.

حجت الاسلام زمانی خاطرنشان کرد: برای اینکه درس خواندن ها نتیجه بخش باشد ضروری است طلاب در هر کاری ابتدا امام زمان(عج) را در نظر بگیرند و با توسل به ایشان در مسیر طلبگی محکم و استوار و ثابت قدم بمانند.

خاطره ای از علامه طباطبایی

وی با اشاره به سیره علمای بزرگ اسلام در زمینه توسل به امام زمان(عج) عنوان کرد: در احوالات مرحوم آیت الله طباطبایی(ره) آمده است که ایشان در زندگی با مشکلات مالی روبه رو شد و ذهن شان مشغول این موضوع بود در این حال شخصی به در خانه ایشان آمد و به او گفت«طی این 22 سال مگر در خرج زندگی ات مانده ای که اکنون نگرانی؟» بعد از این اتفاق مشکل ایشان گشایش یافت؛ مرحوم علامه(ره) به فکر فرو رفته بود که منظور آن شخص از 22 سال چه بوده است و متوجه شد که از هنگامی که ملبس شده تاکنون 22 سال گذشته است.

وی ادامه داد: طلاب علوم دینی باید باور کنند که هنگام ورود به عرصه سربازی حضرت ولی عصر(عج) تحت نظارت ایشان بوده و اگر خالصانه به کسب علم بپردازند حضرت(عج) هیچ گاه آنان را به حال خودشان رها نخواهد کرد./841/پ202/ج

ارسال نظرات