۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۵۰۲۹۳۷
شاگرد امام خمینی:

عزت و محبوبیت امام به برکت اسلام و حرکت در مسیر حق بود

حجت الاسلام والمسلمین مروی، عزت و محبوبیت امام را به برکت اسلام و حرکت در مسیر حق دانست و گفت: امام خمینی به عنوان آغازگر حرکتی الهی هیچ نقطه ضعفی که صبغه الهی اش را خدشه دار کند، در زندگی نداشتند.
امام خمینی و عصر دینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمود مروی سماورچی، از شاگردان امام خمینی و مبارزان انقلاب اسلامی شب گذشته در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در مؤسسه علمی پژوهشی الهادی با اشاره به داستان گوساله پرست شدن قوم حضرت موسی(ع) گفت: وقتی بنی اسرائیل که بت پرست شده بودند برای تشخیص قاتلی به مشکل برخوردند و تشخیص حقیقت برایشان دشوار شد، از حضرت موسی(ع) کمک خواستند و آن حضرت به امر خدا ذبح گوساله را راه حل زنده شدن مقتول ومعرفی قاتل معرفی کرد.

وی با طرح این پرسش که ذبح گوساله در اینجا چه نقشی در تشخیص قاتل و زنده شدن مقتول دارد زیرا فقط خداوند محیی و ممیت است، افزود:  احیای اموات در جاهای دیگر هم اتفاق افتاده در حالی که گاوی در میان نبوده است؛ امر به ذبح گوساله برای این است که مردم گوساله پرست بودند و آن را اله و معبود خود قرار داده بودند و برای هدایتشان راهی جز نابود کردن این بت نبود.

حجت الاسلام والمسلمین مروی خاطرنشان کرد: بر این اساس اگر مردمی به جایی رسیدند که خدای قلابی و جعلی پیدا کردند و دچار انحراف شدند، منجی آنان باید ابتدا آن انحراف را از بین ببرد چنان که حضرت امام خمینی(ره) این کار را برای ملت ایران انجام داد.

نماینده سابق رهبر معظم انقلاب در امارات ادامه داد: دردنیای پیش از انقلاب اسلامی، مردم به واسطه پرستش «گوساله» ها مرده بودند و حیات انسانی و علم و معرفت میان ملت ها به خاموشی گراییده بود و دین جلوه ای در جامعه نداشت.

وی اظهار کرد: در چنین شرایطی امام فریاد اسلام برآورد و مردم را زنده و این حرکت را با ذبح گوساله ای طاغوت پرستی آغاز کرد تا جایی که امروز دین در متن جامعه قرار گرفته و در مجامع مختلف بین المللی نمی توانند دینداران را نادیده بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: امروز نام خدا و اسلام با افتخار آورده می شود و دینی که از ایران اسلامی در حال گسترش است، برای تمام دنیا پیام دارد و افق روشنی را ترسیم می کند.

شاگرد امام خمینی(ره) یادآور شد: امام خمینی به عنوان آغازگر حرکتی الهی هیچ نقطه ضعفی که صبغه الهی اش را خدشه دار کند، در زندگی نداشت از این رو نه تنها ایران که همه آزادگان دنیا اظهار ارادت عجیبی به ایشان داشتند.

وی این عزت و محبوبیت امام را به برکت دینداری و حرکت ایشان در مسیر حق دانست و گفت: حرکت در مسیر حق سبب می شود خدا ولی انسان باشد و او  را از ظلمات جهل و فسق و فجور نجات دهد.

نماینده سابق رهبر معظم انقلاب در امارات با اشاره به سیره امام در برخورد با خانواده، دوستان، مدیران و مسؤولان و مردم خاطرنشان کرد: سیره امام خمینی(ره) برای ما روحانیان نمونه است که بدانیم اگر در مسیر خدا گام برداریم خدا دل ها را متوجه ما می کند و می توانیم احیاگر خود و ملت ها باشیم./۲۰۲/۹۳۰/ب۱

ارسال نظرات