۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۵۰۵۶۸۹
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد؛

استفاده از قرآن و عترت تنها راه دولت برای نجات از بحران‌ها

صالحی امیری گفت: دولت قبل از هر اقدامی باید مسیر خود را با قرآن و عترت انطباق دهد، ما باید همه پتانسیل خود را در زمینه فرهنگ قرآنی بسیج کنیم.
وزیر ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن کریم که بعدازظهر امروز در مصلای تهران برگزار شد با اشاره به نقش همکاری و همیاری همه مجموعه‌های داخل کشور، اظهار داشت: آنچه مهم‌ است این موضوع که ما باید کمک کنیم که نهادهای دینی، حوزه‌های علمیه، نهادهای مردمی، موسسات قرآنی، نهادهای عمومی از جمله آستان قدس رضوی، شهرداری و نهادهای دولتی چون وزارت ارشاد باید به یک باور قطعی برسیم که راه ما برای رسیدن به قله‌های توسعه تنها از راه قرآن است.

وی ادامه داد: راه ما برای کاهش آسیب‌های اجتماعی گذر از قرآن است، باید به فرزندانمان فرهنگی قرآنی بیاموزیم، اگر بخواهیم مردم دین‌مدار، اخلاق‌مدار، با فضلیت و با معرفت داشته باشیم باید از چشمه‌های پرفیض قرآن و عترت بنوشیم، این کتاب الهی اقیانوسی است که همه تشنگان می‌توانند از آن سیراب شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: مشکلات و کشتار امروز خاورمیانه به خاطر دوری از قرآن است. راه عبور از دروغ و نیرنگ، تهمت، شایعه، افترا بازگشت به نهج البلاغه است، در کنار قرآن باید به آموزه‌های عترت هم توجه داشته باشیم.

صالحی امیری یادآور شد: صمیمانه از تمام کسانی که در راه قرآن فعالیت می‌کنند تشکر می‌کنم، وقتی به قرآن رجوع می‌کنیم از ظلمت دور می‌شویم، این مجموعه بزرگ که به همت همه دست اندرکاران تهیه شده است افتخار بزرگی برای دستگاه وزارت ارشاد است.

وی افزود: باید قرآن در سبک زندگی ایرانی اسلامی جاری باشد، برنامه‌ریزی بلندمدت برای این کار لازم است، امروز باید در مهد کودک و مدارس سرمایه گذاری کنیم تا فرهنگ قرآنی نهادینه شود، استفاده از بخش کودکان و نوجوان در این دوره نشان از این رفتار داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برنامه تکریم از خادمان قرآنی با حضور رئیس جمهور نشان داد که تنها راه دولت برای نجات از بحران‌ها استفاده از قرآن و عترت است، خاطرنشان کرد: این دولت قبل از هر اقدامی باید مسیر خود را با قرآن و عترت انطباق دهد، ما باید همه پتانسایل خود را در زمینه فرهنگ قرآنی بسیج کنیم، هیچ کس در این زسرزمین برای گسترش قرآن اختلاف ندارد و این آغاز یک حرکت برای رسیدن به قله‌های بلند است.

صالحی امیری ابراز داشت: نمادها، کتاب‌ها، منابع، فیلم، تابلوهای شهری انیمیشن، بازی‌های رایانه‌ای، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های ما در مجموعه بزرگ فرهنگ باید تصویر قرآن را نشان دهند و این وظیفه همه کسانی است که در تمام کشور در بخش وزارت فرهنگ و ارشاد کار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر امروز در جامعه با مجموعه‌ای از آسیب های اجتماعی روبرو هستیم به خاطر عدم توجه به فرهنگ قرآنی است، تصریح کرد: فضای مجازی فرصت بزرگی برای توسعه فرهنگ قرآنی امروز است و نباید از آن غافل بود و اگر این فضا استفاده نکنیم یک آسیب ملی برای جوانان ما است، پس ما باید تمام توان خود را از طریق 40میلیون کانال فضای مجازی برای توسعه فرهنگ قرآنی به کار گیریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: ما باید کاری کنیم که وقتی همه وارد شهر و خیابان می‌شوند با تابلوها و رفتارهای قرآنی مواجه شوند و انتظار مردم از متولیان فرهنگ انجام همین کار است.

صالحی امیری اضافه کرد: از مجلس شورای اسلامی تقدیر می‌کنیم که در جهت توسعه فرهنگ قرآنی افزایش صد درصدی  بودجه قرآنی را داشته‌اند، در سال آتی نیز در حوزه قرآنی صدرصد افزایش بودجه قرآنی را خواهیم داشت، این حداقل وطیفه ما در قرآن و عترت است.

وی گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در انتقال مفاهیم قرآن دارند، زبان شعر، هنر، نقاشی، هنرهای تجمسمی، فیلم و دیگر زبان‌ها امروز برای انتقال مفاهیم قرآنی استفاده شود، سال آتی نمایشگاه قرآن باید توسط موسسات ادراده شود تا نهادهای مردمی به صحنه بیایند./816/۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات