۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۵۲۱۲۴۶
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد مطرح کرد؛

ذی الحجه ماه ولایت و امامت/ خطبه غدیر بسیار مهجور است

استاد حوزه علمیه با بیان این که ماه ذی الحجه ماه ولایت و امامت است، گفت: اول تا آخر این ماه با مناسبت هایی که مربوط به امیرمؤمنان می شود گره خورده است.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد کارشناس مسائل دینی ظهر امروز در برنامه سمت خدا که به صورت زنده از سبکه سوم سیما پخش شد، با بیان این که ماه ذی الحجه ماه ولایت و امامت است، گفت: اول تا آخر این ماه با مناسبت هایی که مربوط به امیرمؤمنان می شود گره خورده است.

وی افزود: شأن نزول آیات بسیار مهم و فراوانی که درباره حضرت علی(ع) وجود دارد در ماه ذی الحجة است، فعالان فرهنگی، تبلیغی و فضای مجازی باید خطبه غدیر را به صورت روزشمار و به صورت منتخب در دسترس کاربران قرار دهند تا به استقبال غدیر برویم.

استاد حوزه علمیه با بیان این که پیامبر اسلام در خطبه غدیر سنگ تمام گذاشتند و با تکیه بر آیات مطالب را بیان فرمودند، اظهار داشت: پیامبر خطاب به مردم فرمود علی(ع) از همه بیشتر من را یاری کرده و از همه جمع مسلمانان به من نزدیک تر بوده و از همه مسلمانان نزد من عزیزتر است، خدا و من پیامبر از او راضی هستیم.

وی ادامه داد: هر جا که قرآن خطاب«یا ایها الذین امنوا» دارد رأس و اوج قله آن امیرمؤمنان علی(ع) است، رسول اکرم(ص) فرمود هیچ آیه مدحی در سراسر قرآن نازل نشده مگر این که مصداق اتم و بالای آن امیرمؤمنان است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان این که متأسفانه خطبه غدیر بسیار مهجور است، ابراز داشت: فضائل امام علی(ع) قابل شمارش و جمع کردن نیست اما باید تا جایی که می توان باید آن ها را بیان کرد، یاد خدا سرآمد همه خوبی ها است.

وی عنوان کرد: امیرمؤمنان(ع) می فرماید یک تسبیح و ذکر انسان برای یاد خدا از آنچه که به آل داود داده شده بالاتر است، ارتباط و یاد خدا ماندگار خواهد بود و مسائل مادی از بین رفتنی است، حضرت علی(ع) فقط امر مهمی و سنگینی پیش می آمد با اقامه نماز از خداوند طلب کمک می کردند.

کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: نماز و ولایت امر سنگینی است که امکان دارد هر کسی تحمل آن را نداشته باشند مگر کسانی که خاشع هستند و منیت را کنار می گذارند، کسانی که منیت دارند نمی توانند در برابر دستورات الهی تسلیم شوند.

وی اضافه کرد: در روایات آمده تا زمانی که انسان به نماز اهمیت می دهد شیطان هراسان و وحشت زده است اما اگر نماز را کنار گذاشت رابطه را با خدا قطع کرده و شیطان او را در گناهان بزرگ وارد می کند، انسان باید شبانه روز به یاد خداوند متعال باشد تا در نماز این مسأله به اوج خود برسد، انسان باید قبل از نماز خود را آرام کرده و خود را از شلوغی های دنیوی فارغ و آرام کند؛ نماز محور و سرلوحه کار مؤمن است و ستون خیمه به شمار می رود؛ کسی که در نماز کاهل باشد در کارهای دیگر نیز کم می گذارد./۱۳۲۳/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات