۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۵۴۱۰۸۳
آیت الله سعیدی:

دولت به جای پرداختن به مسائل غیر ضروری به فکر حل مشکلات مردم باشد/ مسؤولان به دغدغه های دلسوزان جامعه توجه کنند

امام جمعه قم با تأکید بر این که دولت به جای پرداختن به مسائل غیر ضروری باید به فکر حل مشکلات مردم باشد، از مسؤولان خواست که به سخنان و دغدغه های دلسوزان جامعه توجه کنند.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر بانوی کرامت امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به پایان سیطره داعش گفت: امروز داعشی ها و تروریست های وهابی به نام اسلام در پی وارونه جلوه دادن اسلام ناب در جهان هستند.

وی افزود: این گروه تروریستی، اسلام را خشن و بی رحم معرفی کرد تا افرادی که به دنبال گرایش به اسلام هستند از آن روی گردان شوند، امت اسلام باید بداند که تفکر این شجره خبیثه و ملعومه همچنان باقی است و با پشتیبانی استکبار و مرتجعین منطقه ترویج می شود از این رو باید با بصیرت در برابر آن ایستاد.

آیت الله سعیدی در خطبه دوم با گرامیداشت میلاد پیامبر گرامی اسلام و هفته وحدت اظهار داشت: طبق نقل مرحوم کلینی و مشهور اهل سنت 12 ربیع سالروز میلاد پیامبر اسلام است، بر اساس نظر مشهور شیعه نیز 17 ربیع سالروز میلاد پیامبر اسلام و امام صادق(ع) است، به ابتکار نظام جمهوری اسلامی ایران این مدت به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده تا بر مشترکات بیشتر تأکید شود.

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مدرس ادامه داد: این شخصیت بزرگ در سنگر مجلس شوری اسلامی با صدای رسا حق را بیان می کرد و با مقابله در برابر ظالمان داخلی و خارجی از حق مردم دفاع می کرد، روز شهادت آیت الله مدرس روز مجلس نامیده شده تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تأسی به این شخصیت، در برابر مستکبران ایستاده و از حقوق ملت دفاع کنند؛ مجلس باید بعد نظارتی خود را تقویت کند.

امام جمعه قم به روز بیمه اشاره کرد و ابراز داشت: بیمه نوعی خدمت به افراد جامعه و وسیله ای برای ایجاد امنیت و آرامش مردم است، از این رو دستگاه ها باید مطالبات بیمه را بپردازند تا آن ها خدمت بیشتر و بهتری داشته باشند.

وی 16 آذرماه روز دانشجو را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: دانشجویان باید با آگاهی و بصیرت لازم در برابر مستکبران بایستند و با سلاح علم و تخصص به کشور جمهوری اسلامی چنان قدرتی ببخشند که اهداف شوم دشمنان ناکام بماند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به برگزاری همایش سالانه زکات خاطرنشان کرد: زکات از موضوعات مهم اسلام بوده و در کنار نماز ذکر شده است، رهبر معظم انقلاب در پیامی به اجلاس زکات بر ضرورت سرلوحه قرار دادن این مهم تأکید کردند که جامعه نیز باید نسبت به امر زکات اهتمام ویژه داشته باشد.

وی با تأکید بر این که امت اسلامی باید هفته وحدت را فرصتی برای تقویت روابط و استحکام اتحاد خود بداند، اضافه کرد: امام صادق(ع) به شیعیان توصیه می کنند که در ارتباط با پیروان سایر فرق اسلامی کوتاهی نکرده و در اجتماع آنان شرکت کنند و به عیادت مریضان آن ها بروند.

آیت الله سعیدی با بیان این که اهل بیت(ع) در تعامل و ارتباط برقرار کردن با پیروان سایر مذاهب پیش قدم بودند، گفت: امیرمؤمنان می فرماید در امت اسلام کسی دلسوزتر از من نسبت به  وحدت مسلمین و انس و الفت بین آن ها وجود ندارد.

وی افزود: حضرت برای حفظ امت پیامبر جز رضای الهی را در نظر نداشتند و ایشان حفظ وحدت را عبادت مورد پسند الهی می دانند؛ امیرمؤمنان می فرماید خداوند متعال چیزی به گذشتگان و آیندگان  با تفرقه عطا نفرموده است، موظف هستیم به فرمایش حضرت عمل کنیم.

امام جمعه قم با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: بسیج یک تفکر و فرهنگ است و فراتر از یک سازمان و نهاد به شمار می رود، تفکر بسیجی در اندیشه امام راحل که بنیانگذار این نهاد مقدس بودند الگویی بود که ایشان از پیامبر اسلام گرفته بودند.

وی ادامه داد: همانگونه که پیامبر حکومت خود را مردم پایه و مردم نهاد اداره کردند و امور گوناگون را به مردم واگذار کردند، باید به رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) تأسی کنیم، در انقلاب اسلامی از ابتدا تا کنون تنها نسخه شفا بخشی که ارزش خود را نشان داده تفکر بسیجی بوده است.

آیت الله سعیدی با بیان این که تأکید رهبر انقلاب بر حضور مردم در صحنه های گوناگون و اداره کشور ناشی از تفکر بسیجی است، ابراز داشت: تا امروز هرکاری به مردم محول شده پیش رفته اما هر کاری که در انحصار رؤسا و مسؤولان بوده متوقف مانده است.

وی عنوان کرد: همین تفکر بسیجی به کشورهای دیگر صادر شده و نمونه آن را در عراق، سوریه و لبنان مشاهده کردیم که حرکت مردمی حرف آخر را زد و ریشه نظامی دشمن تا دندان مسلح با عنایت الهی و با فرماندهی بسیجی یعنی حاج قاسم سلیمانی قطع شد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به انتقاد مراجع  تقلید از پرداختن دولت به مسائل غیر ضروری مانند آیین نامه ورود زنان به ورزشگاه ها و عدم توجه به مشکلات مردم خاطرنشان کرد: سخن مراجع این است که این موضوع در دولت قبل مطرح شد و مورد مخالف مراجع و رهبر انقلاب قرار گرفت، حال چرا این طرح مجدد باید مطرح شود و بخواهند برای آن آیین نامه تصویب کنند؟

وی اضافه کرد: فساد ناشی از اینگونه مسائل با آیین نامه حل نمی شود، در کشور مشکلات اساسی فراوانی پیش روی مردم قرار دارد و مردم از دولت مطالبه می کنند که این مشکلات رفع شود، دولت باید به سخنان دلسوزان جامعه توجه کند.

آیت الله سعیدی با اشاره به تحولات منطقه گفت: مسائل اسف بار یمن همچنان ادامه دارد؛ بر اساس اخبار از بحرین وضعیت سلامت آیت الله شیخ عیسی قاسم بسیار نگران کننده است، منزل این عالم بزرگوار در محاصره نظامی بوده و سلامت ایشان به صورت جدی در خطر قرار گرفته است و رژیم بحرین اجازه انتقال ایشان به بیمارستان را نمی دهد.

وی افزود: رژیم آل خلیفه مسؤول هرگونه اتفاق در قبال رهبر شیعیان بحرین است، نهادها و تشکیلات بین المللی مدافع حقوق بشر و دولت های منطقه باید به وظیفه انسانی خود در این زمینه و یاری مردم یمن عمل کنند./1323/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات