۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۵۵۳۳۹۱
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد:

مسؤولان به فکر رنجی که فقرا می کشند باشند

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به شرایط سخت اقتصادی کشور، از مسؤولان خواست به فکر رنجی که فقرا می کشند باشند و از آلام آنان بکاهند.
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد در مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) که در منزل آیت الله فقیهی برگزار شد، با اشاره به این که حقیقت انسان، روح او است، گفت: بر اساس روایات قبل از دنیا عوالمی وجود داشته است که روح در آن خلق شده و از سوی خداوند مورد امتحان قرار گرفته است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: برخی معتقدند خداوند که روح را خلق کرد در عوالم مختلفی همانند عالم اشباح، عالم ارواح، عالم ذر و غیره آن را سیر داده است و برای هر کدام از عوالم جسم متفاوتی خلق کرده است.

وی افزود: در عوالم قبل از دنیا و خلقت جسمانی، خداوند از همگان عهد و‌ میثاق گرفته است که پیروی شیطان را نکنند و خدا را بپرستند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد خاطرنشان کرد: حالت های انسان در این دنیا اعم از شقاوت و سعادت مبتنی بر ابراز شایستگی در آن عوالم قبل از دنیا است؛ البته باید گفت که بر اساس روایت «بداء» انسان شقی می تواند سرنوشت خود را تغییر دهد و به جرگه نیکوکاران بپیوندد.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: کسی که از اول جزء سعداء باشد، امکان ندارد به اشقیاء بپیوندد؛ شمرها و زبیرها از ابتدا ناخالصی داشتند که در این دنیا به همان ذات خود بازگشتند و اینگونه نبوده است که از ابتدای خلقت خوب بوده باشند و سپس بد شده باشند.

وی با اشاره به این که یکی از شاخصه های بارز حضرت زهرا(س) صبر پیشگی است، عنوان کرد: حضرت(س) به سبب صبر و استقامت خالصانه ای که در راه خداوند نشان دادند سراسر وجودشان مزین به انوار الهی شد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با اشاره به این که همه انبیای الهی مورد تهمت و غیبت قرار گرفته اند، بیان کرد: انسان باید منیت و عنانیت خود را نابود کند و در برابر همه اوامر الهی رضایت داشته باشد تا به مقام رضای الهی دست پیدا کند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که اولیای الهی تسلیم محض اوامر الهی بودند، اضافه کرد: انسان باید در برابر همه اوامر الهی و معصومان(ع) تسلیم‌ محض باشد، چون امام زمان(عج) یارانی می خواهند که با همه وجود تسلیم ولایت باشند.

وی با بیان این که حضرت ابراهیم(ع) به وسیله مال، اولاد و جان امتحان شدند، گفت: در روایتی آمده است که خداوند به حضرت ابراهیم(ع) فرمودند فقر بدتر از این امتحان ها است، بر این اساس همه مسؤولان باید به فکر رنجی که فقرا می کشند، باشند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد در پایان با بیان این که صبر همه ایمان است، یادآور شد: فقر یکی از امتحانات الهی است و افراد با صبر بر آن به درجات عالی معنوی خواهند رسید./۸۴۱/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات