۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۵۶۰۶۲۲
رییس شورای حوزه علمیه استان تهران:

استغفار، توفیق و موهبت الهی است

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) استغفار را توفیق و موهبت الهی دانست و گفت: اگر خداوند به کسی توفیق استغفار دهد و فرد حال استغفار پیدا کند به طور قطع توبه شخص توبه کننده پذیرفته می‌شود.
رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع)، امروز پیش از آغاز درس خارج فقه که در همین حوزه علمیه برگزار شد، گفت: طبق صریح روایت؛ امکان ندارد خداوند به کسی موهبت دعا، استغفار و شکرگزاری را عطا کند و انسان از نتیجه آن سود نبرد.

وی افزود: بنابراین خداوند به هرکسی این موهبت‌ها را عطا کند نتیجه‌اش را نیز دریافت خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد دعا را موهبتی الهی دانست و ابراز کرد: کسی که توفیق دعا به او داده شود به طور قطع از اجابت آن محروم نخواهد شد و ممکن نیست خداوند توفیق دعا به کسی بدهد و دعا کند اما از او نپذیرد؛ بنابراین قبول شدن دعا در محضر خداوند تضمین شده است.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) استغفار را توفیق و موهبت الهی بیان کرد و اظهار داشت: هم چنین اگر به کسی توفیق استغفار داده شود و فرد حال استغفار پیدا کند به طور قطع توبه شخص توبه کننده پذیرفته می‌شود.

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: کسی که توفیق استغفار می‌یابد و از معاصی گذشته توبه می‌کند و به جبران اعمال ناشایست گذشته خود می‌پردازد بی تردید این فرد مورد مغفرت خداوند قرار می‌گیرد.

این مفسر قرآن کریم درباره موهبت شکرگزاری، گفت: کسی که حال شکر به او دست می‌دهد و شکر همه وجودش را در بر می‌گیرد و نعمات الهی را در راستای اهداف الهی به مصرف می‌رساند با زیادت نعمت روبرو می‌شود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات