۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۵۶۷۸۷۳
دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در خراسان شمالی:

بنیاد غدیر ۱۰۶ برنامه در خراسان شمالی برگزار می‌کند

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در خراسان شمالی با اشاره به اجرای ۱۰۶ برنامه محوری از سوی این بنیاد در استان، گفت: برنامه‌های ویژه‌ای برای گرامیداشت عید غدیر هم‌زمان با دهه امامت و ولایت در استان برگزار می‌شود.
غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حسین فرخنده، دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در خراسان شمالی، امروز در نشست اعضای این بنیاد در استان، اظهار کرد: برنامه‌ها و فعالیت‌های بنیاد بین‌المللی غدیر در خراسان شمالی در دست پیگیری و اجرا بوده و بسیاری از برنامه‌ها پس از چند سال اجرا در استان نهادینه شده‌اند.

وی افزود: در این راستا موضوعات هنری و بزرگداشت‌های مختلف سال‌به‌سال رشد و گسترش دارند و نهادها و دستگاه‌های مختلفی در این زمینه فعالیت همکاری و هم‌افزایی دارند.

فرخنده اضافه کرد: تلاش می‌کنیم در سال آینده برنامه‌های مرتبط با غدیر تکمیل‌تر شده، دایره فعالیت‌ها در حوزه غدیر گسترش یافته و دایره فعالان حوزه غدیر افزایش یابد.

وی تصریح کرد: امسال بنیاد بین‌المللی غدیر به‌صورت متمرکز برنامه‌ها و سیاست‌ها و راهبردهای خود را اعلام کرده؛ اما همچنین متناسب با شرایط و اقتضائات استان برنامه‌هایی به آن اضافه شده یا تعدیل می‌شود.

فرخنده با اشاره به اینکه برنامه‌های پیشنهادی بنیاد در چهار بخش گرامیداشت غدیر، فرهنگی، تبلیغی و زیربنایی و برنامه‌های زیرساختی و ساختاری تدوین شده است، گفت: درمجموع 106 برنامه از سوی بنیاد ابلاغ شده که در سال جاری با مشارکت و تعامل اجرایی و عملیاتی می‌شوند.

وی تأکید کرد: امسال باید تلاش کنیم کار منسجم‌تر و در قالب کمیته‌های تخصصی‌تر پیش رفته و اجرایی و عملیاتی شود.

فرخنده که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم هست، افزود: هدایت محتوایی سایت‌های اینترنتی و غدیرشناسی و حمایت از آن‌ها، برگزاری شب شعر غدیر، هدایت شعرا و مداحان اهل بیت به ترویج مفاهیم درخشان غدیر، فضایل امام و آموزه‌های علوی، پیگیری و تهیه و تولید لوح فشرده غدیرشناسی و شناسایی، معرفی و تجلیل از پرچم‌داران و خادمان غدیر برخی از برنامه‌های دهه امامت و ولایت در استان هستند که از سوی این نهاد اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: حمایت از تألیف و چاپ و خرید کتاب، چاپ مقالات درباره غدیر در نشریات استان، آموزش غدیرشناسی در سطح دوره غدیرشناسی در مراکز فرهنگی، توسعه همکاری‌های علمی و تحقیقاتی و آموزشی با مراکز علمی و راه‌اندازی موسسه آموزشی و پژوهشی غدیر ازجمله برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در سال جاری است./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات