۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۵۶۸۰۶۹
عضو هیأت مؤسس و شورای سیاستگذاری انجمن جانبازان کارآفرین:

شرط بخشش گناهان امید داشتن به رحمت خداوند است

نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران با بیان اینکه خداوند ارحم الراحمین است بر همین اساس توبه انسان گناهکار را می‌بخشد، گفت: شرط بخشش گناهان امید داشتن به رحمت خداوند است.
سهراب مظفری میانجی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مظفری میانجی نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران و عضو هیأت مؤسس و شورای سیاستگذاری انجمن جانبازان کارآفرین کشور، شب گذشته در سلسله جلسات معرفتی ماه مبارک رمضان در حسینیه امام حسن مجتبی(ع)، گفت: بر اساس روایات احتمال آن که شب 27 ماه مبارک رمضان لیلةالقدر باشد بسیار است.

وی افزود: انسان در این ماه با نهایت اطمینان و اعتماد به کرم الهی باید از آستان آن بی نیاز طلب عفو و مغفرت کند چرا خداوند مهربان و بخشنده است.

حجت الاسلام مظفری میانجی با استناد به داستانی از حضرت یوسف(ع) ادامه داد: زمانی که حضرت یوسف(ع) عزیز مصر شدند، روزی از بالای قصر جوانی را دید که با لباس‌های مندرس از کنار قصر عبور می‌کند، جبرئیل به حضرت یوسف(ع) عرض داشت آیا این جوان را می شناسی؟ آن حضرت فرمود نه، جبرئیل فرمود این همان طفلی است که در گهواره به سخن آمد و نزد عزیز مصر به طهارت تو شهادت داد.

نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران اضافه کرد: حضرت یوسف فرمودند: پس او را بر من حقی است، سپس دستور داد جوان را آوردند و امر کرد او را لباس‌های فاخر پوشانيدند و إنعام زیاد در حق او ارزانی فرمودند با نگاه به این منظره جبرئیل به خنده آمد. حضرت یوسف فرمودند: آیا احسان ما کم بود که به نظر تحقیر تبسم کردی، جبرئیل عرض کرد غرض از خنده‌ی من این است تو که مخلوقی هستی همانند او، حال شما که در حق این جوان به واسطه یک شهادت بر حقی که درباره تو در زمان خردسالی و در اوج بی شعوری انجام داده این همه احسان کردی، حال ببین روز قیامت پروردگار بزرگ در حق بنده ی خود که در تمام عمرش شهادت حق بر توحید بر وحدانیت او داده چقدر احسان خواهد فرمود.

وی با اشاره به کلام الهی که می‌فرماید: ای بندگان من شما به یکدیگر رحم کنید تا من هم به شما رحم کنم، ابراز کرد: همه دعاهایي که در ماه مبارک رمضان بعد از نماز‌های واجب زمزمه می‌شود نشان از رحمت و عطوفت خداوند دارد.

عضو هیأت مؤسس و شورای سیاستگذاری انجمن جانبازان کارآفرین کشور ادامه داد: مسلمانان باید همیشه در فکر یاری کردن هم نوع خود باشند هرچند با دعای خیر، چراکه در آن دعاها از درگاه خداوند احدیت درخواست می‌شود تمام نیازمندان و محتاجان جامعه انسانی را بی نیاز و گره از کار اندوهناکان عالم باز کند.

حجت الاسلام مظفری میانجی در پایان خاطرنشان کرد: هیچ کسی نباید از رحمت الهی ناامید و مأیوس شود حتی گنهکاران، چرا که آنها نیز باید بدانند خدای بزرگ و رئوف و مهربان بیشتر از همه منتظر بازگشت بنده‌اش به سوی خودش است/813/پ203/ب1

ارسال نظرات