۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۵۶۸۷۸۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مسؤولان فکر چاره ای برای اقتصاد بیمار کشور کنند

امام جمعه قائمشهر با بیان این که مسؤولان مدام می گویند افزایش قیمت ها واقعی نیست و منشأ روانی دارد، گفت: همه مردم گرانی را احساس می کنند و منشأ روانی وجود ندارد؛ مسؤولان باید به جای شانه خالی کردن از زیر بار مسؤولیت فکر چاره ای برای این اقتصاد بیمار کنند.
امام جمعه قائمشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی مذهبی به تلاش های دشمن برای فشار اقتصادی به ملت ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: هدف نظام سلطه از این فشارهای اقتصادی وادار کردن ایران اسلامی به پذیرش خواسته های نامشروع آنها است.

وی با بیان این که این فشارهای اقتصادی مسأله تازه ای نیست و در گذشته نیز وجود داشته است، افزود: آمریکایی ها هم در گذشته و هم امروز با فشارهای اقتصادی به دنبال امتیاز گیری از ایران اسلامی هستند، اما ملت ایران همانند گذشته مقاوم بوده و خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که برخی مواقع مسؤولان در برابر فشارهای دشمن کم می آورند، گفت: در گذشته نیز با وجود تجربه تاریخی بدعهدی های آمریکا در برابر ملت ایران، اما باز هم عده ای در داخل اشتیاق بسیاری برای مذاکره داشتند.

وی با بیان این که مذاکره با کشور بدعهد و خبیثی همچون آمریکا نتیجه ای جز آنچه که امروز می بینیم نخواهد داشت، افزود: متأسفانه در دوران مذاکرات برجام که دلسوزان نظام و انقلاب همواره در خصوص خطر آمریکا هشدار می دادند عده ای محو لبخندهای آمریکایی ها بودند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که اشتیاق نشان دادن به طرف مقابل برای مذاکره، امتیاز خواهی آمریکایی ها را بیشتر کرده است، بیان داشت: متأسفانه نتیجه سال ها مذاکره با این کشورها، به خروج آمریکا از برجام و تشدید دوباره تحریم ها منجر شده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که متأسفانه برخی ها در تصمیم گیری ها به هیچ عنوان به تجربه های تاریخی این ملت توجهی نمی کنند، افزود: امروز برجام نیز یک تجربه روشن تاریخی برای آیندگان و کسانی است که دوباره طبل مذاکره با آمریکا را به صدا درآورده اند.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که سیاست های آمریکایی ها در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کاملاً روشن است، خاطرنشان کرد: کسانی که فکر می کنند که تغییر رویکرد و رفتاری از سوی آمریکایی ها روی داده سخت در اشتباه هستند چون این کشور دشمن نخست ملت ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که موضوع هسته ای تنها بهانه ای برای فشار به ملت ایران و همچنین تبلیغات منفی در سطح جهان علیه ایران اسلامی است، بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه به دنبال سلاح اتمی نبوده و نخواهد بود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که باید آن تعهداتی که در برجام دادیم و آن چیزی که در این تعهد بین المللی گرفتیم با هم مقایسه کنیم، گفت: آیا دستاوردهای ما از برجام آن گونه ارزشمند است که این محدودیت ها و سال ها مذاکرات بی نتیجه را پذیرفته ایم.

وی با اشاره به این که متأسفانه پس از برجام شرایط معیشتی و رفاهی مردم تغییری نکرد و امروز همان گرانی و مشکلات اقتصادی در زندگی مردم وجود دارد، افزود: در گذشته با وجود همه فشارها و تحریم های آمریکا گرانی در این سطح نبود، چون دولت زیر بار خواسته های آمریکا نمی رفت.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که زیر بار خواسته های آمریکا رفتن به معنای ذلت و بدبختی است، خاطرنشان کرد: امروز عاقبت برخی کشورهایی که روزی در سلطه آمریکا وجود داشتند را به وضوح می بینیم و این یک درس بزرگ است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وعده های اقتصادی دولت در پایان سال گذشته، گفت: متأسفانه این وعده ها محقق نشد و امروز می بینیم قیمت ارز همچنان در بازار در نوسانات شدید قرار دارد.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که مسؤولان مدام می گویند افزایش قیمت ها واقعی نیست و منشأ روانی دارد، افزود: همه مردم گرانی را احساس می کنند و منشأ روانی وجود ندارد و مسؤولان باید به جای شانه خالی کردن از زیر بار مسؤولیت فکر چاره ای برای این اقتصاد بیمار کنند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات