۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۵۷۰۵۹۶
آيت الله نمازي:

مسؤولان نگرانی های اقتصادی مردم را برطرف کنند

امام جمعه كاشان با تأكيد بر برخورد مسؤولان با اخلال گران بازار ارز و سكه كه به دنبال هرج و مرج اقتصادي در كشور هستند، گفت: مردم از وضعيت بازار و فروش بي حساب كتاب ارز و سكه رضايت ندارند.
آيت الله نمازي آیت الله نمازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي پنجشنبه شب در ديدار محمدرضا پور ابراهيمي رييس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي، گفت: مردم از وضعيت بازار و فروش بي حساب كتاب ارز و سكه رضايت ندارند.

وي با تأكيد بر برخورد مسؤولان با اخلال گران بازار اقتصادي ارز و سكه كه به دنبال هرج و مرج اقتصادي در كشور هستند، افزود: با افراد فرصت طلب و سودجو كه به اقتصاد كشور ضربه مي زنند بايد برخورد جدي شود تا كسي جرأت اخلال در اقتصاد كشور را نداشته باشد.

آيت الله نمازي همچنين‌ ثروت و سرمايه را در نگاه توحيدي قرآن حساس و مهم دانست و اظهار داشت: ثروت و سرمايه نظام اسلامي به منزله جريان خون در رگ هاي انسان است كه اگر با كوچكترين مشكلي همراه شود مرگ انسان را رقم خواهد زد.

وي ادامه داد: بازتاب برخي اخبار در جامعه سبب نگراني مردم مي شود و امروز كه كشور در جنگ اقتصادي تمام عيار دشمن قرار دارد شرايط حساسي را براي ما رقم زده است و جامعه و مردم بايد در آرامش باشند و براي پيروزي در ميدان مبازره اقتصادي با دشمن مردم بايد به مسؤولان اعتماد داشته باشند.

محمدرضا پورابراهيمي رييس‌کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي نيز در ابتداي اين ديدار با اشاره به التهابات فضاي اقتصادي كشور، گفت: در حال حاضر متناسب با شرايط فعلي اقتصاد كشور بايد تصميماتي اتخاذ شود كه بتواند بازار اقتصادي كشور به آرامش برساند.

وي شرايط به وجود آمده اقتصادي در كشور را قابل مديريت شدن دانست و افزود: ما هيچگونه بن بستي را در اقتصاد كشور نمي بينيم، از اين رو اقتصاد كشور با اعمال تحريم هاي دشمن متوقف نخواهد شد.

به گفته وي، اعمال تحريم هاي دشمن سبب افزايش هزينه براي اقتصاد كشور مي شود، اما هنر ما اين است كه اين هزينه ها را به حداقل ممكن برسانيم.

پورابراهيمي با اشاره به اينكه گاهي اوقات به جاي اينكه آب روي مشكل اقتصادي كشور بريزيم بنزين ريخته و آن را شعله ورتر مي‌كنيم، گفت: سه ماه است اصرار مي كنيم سياست غلط ارزي اعمال شده اشتباه است اما توجهي نمي شود.    

همچنين سيد جواد ساداتي‌نژاد نماينده مردم كاشان و آران و بيدگل در مجلس نيز با اشاره به اوضاع نابسامان بازار ارز و سكه در کشور، ابراز کرد: اين اوضاع شرايط نامطلوبي را ايجاد و سبب اضطراب در حوزه اقتصادي کشور شده است.

وي افزود: مردم انتظار دارند رييس جمهور که در انتخابات با شعار اقتصادي مورد اعتماد مردم قرار گرفت امروز به وعده‌هاي خود عمل کند و شرايط با ثباتي در حوزه ارز ايجاد کند./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات