۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۵۸۴۲۲۵
معاون امور بین‌الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی:

اقدام دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی قانونی بود

معاون امور بین‌الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: با وجود قوانین ظالمانه بین‌المللی، اقدام دانشجویان در سال ۵۸ مبنی بر تسخیر لانه جاسوسی آمریکا قانونی بود، زیرا اگر چنین اقدامی انجام نمی‌شد توطئه‌های آمریکا علیه انقلاب نوپای ایران کارگر می‌افتاد.
شیخ الاسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حسین شیخ‌الاسلامی، معاون امور بین‌الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، امروز در مراسم 13 آبان بجنورد، با اشاره به وقایع این روز، اظهار کرد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 58 از سوی دانشجویان پیرو خط امام واکنش طبیعی این دانشجویان به اقدامات و ظلم‌های آمریکا بود.

وی با بیان اینکه با توجه به ظلم‌ها و جنایت‌های آمریکا در حق ملت ایران تسخیر سفارت این کشور حق مسلم مردم ایران بود، اضافه کرد: اگر در آن زمان دانشجویان لانه جاسوسی را تسخیر نمی‌کردند امروز می‌گفتیم دانشجویان آن زمان عرضه نداشتند.

شیخ‌الاسلامی خاطرنشان کرد: اغلب قوانین بین‌المللی از سوی کشورهای زورگو و سلطه‌طلب و مطابق میل آن‌ها نوشته شده و درواقع این قوانین بر سایر ملت‌ها تحمیل شده است.

وی تصریح کرد: به‌عنوان کسی که بیش از 50 سال درزمینهٔ امور بین‌الملل سابقه فعالیت دارد می‌گویم اعتقادی به قوانین بین‌المللی ندارم؛ زیرا این قوانین به‌صورت ظالمانه از سوی دولت‌های مستکبر نوشته شده و نظرات مردم در این قوانین اعمال نشده است.

شیخ‌الاسلامی اظهار کرد: با وجود همین قوانین ظالمانه بین‌المللی، اقدام دانشجویان در سال 58 مبنی بر تسخیر لانه جاسوسی آمریکا قانونی بود، زیرا اگر چنین اقدامی انجام نمی‌شد توطئه‌های آمریکا علیه انقلاب نوپای ایران کارگر می‌افتاد.

وی در ادامه با اشاره به سابقه دیرینه دشمنی آمریکا با ملت ایران، اظهار کرد: شعار مرگ بر آمریکا مربوط به دوران انقلاب نیست بلکه از سال 1332 و در جریان واقعه 16 آذر این شعار از سوی دانشجویان ایرانی سر داده شد.

شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه پیشینه شعار مرگ بر آمریکا به 65 سال پیش و زمان کودتای سال 1332 بازمی‌گردد، افزود: جنایت‌ها و اقدامات مخرب آمریکا علیه ایران تا سال 57 ادامه داشت و اکنون هم این کشور به انحای مختلف در پی ضربه زدن به نظام و ملت ایران در زمینه­ های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... است./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات