۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۵۹۰۷۲۲
امام جمعه تبریز:

آموزش و پرورش در تبیین ارزش‌های اسلامی نقش اساسی دارد

آموزش و پرورش در تبیین ارزش‌های اسلامی نقش اساسی دارد
امام جمعه تبریز گفت: آموزش و پرورش در تبیین ارزش‌های اسلامی نقش اساسی دارد که باید هدف گیری برای آرمان‌های انقلاب و پایبندی به استقلال کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در همایش تجلیل از برگزیدگان مسابقات مرحله استانی و کشوری قرآن، عترت و نماز شهرستان مرند با تاکید بر حاکیمت قرآن و فرهنگ قرآنی در بین جوانان ایران اسلامی گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی، تحولات فرهنگی است، چرا که پیروزی انقلاب اسلامی، قرآن از مهجوریت نجات پیدا کرد و کتابی که تنها شب‌های جمعه در قبرستان‌ها خوانده می‌شد و در کنار جهیزیه دختران قرار میگرفت امروز در بین نسل های سوم و چهارم انقلاب حاکم شده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه امروز در مجامع بین المللی حافظان قرآن جمهوری اسلامی ایران حرف برای گفتن دارند و این ها موجب افتخار کشور است، افزود: افزایش تعداد قاریان و حافظان قرآن باعث شده هر هفته در نماز جمعه چند نفر از نو نهالان حافظ قرآنی مورد تجلیل قرار گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در کنار کارهای آموزشی پرداختن به امر پرورش دانش آموزان را بسیار مهم دانست و گفت: حضور فعال دانش آموزان و دانشجویان در مراسم های شب‌های قدر ماه مبارک رمضان و در ایام اعتکاف، لزوم توجه به برنامه پرورشی را دو چندان کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی گفت: امروز فرهنگیان و دانش آموزان و کادر آموزشی باید در این زمان حساس انقلاب اسلامی ایران، پای بندی خود را به مبانی و ارزش های اساسی انقلاب اسلامی در عمل نشان بدهند.

امام جمعه تبریز افزود: آموزش و پرورش در تبیین ارزش‌های اسلامی نقش اساسی دارد که باید هدف گیری برای آرمان‌های انقلاب اسلامی و پای بندی به استقلال همه جانبه کشور در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی مدنظر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه فرهنگیان باید در برابر دشمن حساسیت داشته باشند، گفت: باید در برابر نقشه‌های دشمن علیه انقلاب اسلامی حساسیت نشان داد، باید دشمن را شناخت و نقشه او را فهمید و از تبعیت دشمن سرباز زد./935/د103/ب1

ارسال نظرات