۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۵۹۰۴۸۷
امام جمعه تبریز:

وحدت حوزه و دانشگاه در رهگذر اهداف تعریف می‌شود

وحدت حوزه و دانشگاه در رهگذر اهداف تعریف می‌شود
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که وحدت حوزه و دانشگاه در رهگذر اهداف تعریف می‌شود، گفت: تحقق وحدت بین حوزه و دانشگاه الزاماتی دارد که باید مورد توجه هر دو طرف باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی شب گذشته در همایش علمی وحدت حوزه و دانشگاه که در تالار رازی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: تحقق وحدت بین حوزه و دانشگاه الزاماتی دارد که باید مورد توجه هر دو طرف باشد.

وی با تأکید بر این‌که وحدت حوزه و دانشگاه در رهگذر اهداف تعریف می‌شود، خاطرنشان کرد: تحقق وحدت حوزه و دانشگاه به رسالت‌های انقلابی جنبش دانشجویی نیز کمک می‌کند، به عبارت دیگر اگر این امر مورد توجه حوزویان و دانشگاهیان باید، شاهد تحقق تمدن نوین اسلامی خواهیم بود.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که وحدت حوزه و دانشگاه منجر به تولید علم و پژوهش‌های ارزشمند در عرصه های مختلف می‌شود، افزود: در طول چهل سال گذشته پیشرفت‌های علمی و معنوی بسیاری در کشور محقق شده و این وحدت دستاوردهای بسیاری نیز می‌تواند برای نظام اسلامی داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که تقویت جنبش نرم‌افزاری و تولید علوم بومی مورد مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی از حوزه و دانشگاه است، تصریح کرد: تحقق تمدن نوین اسلامی، سبک زندگی اسلامی ایرانی، دستیابی به علوم انسانی اسلامی، اسلامی شدن دانشگاه‌ها و روزآمد شدن حوزه‌های علمیه نیازمند وحدت و انسجام ملی میان نخبگان است.

وی با اشاره به این‌که آگاه‌سازی جامعه، فساد ستیزی و مطالبه عدالت، میدان‌داری در جنبش نرم‌افزاری از جمله برکات وحدت حوزه و دانشگاه خواهد بود، گفت: برای رسیدن به این اهداف، باید شاخص‌هایی چون پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی انقلابی، هدف‌گیری برای آرمان‌های انقلاب و همت بلند، پایبندی به استقلال همه جانبه کشور را مدنظر قرار داد.

امام جمعه تبریز حساسیت در برابر دشمن، عدم تبعیت از دشمن و توجه به تقوای دینی و سیاسی را لازمه تحقق وحدت حوزه و دانشگاه دانست و افزود: تبادل روش‌های علمی در حوزه و دانشگاه، حضور عالمانه روحانیان در دانشگاه‌ها، ارتباط منظم و منبطق بر نیاز بین حوزه و دانشگاه نیز باید در اولویت قرار گیرد./935/پ602/ب1

ارسال نظرات