۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۵۹۰۹۷۳
الازهر مصر:

پرهیز از معصیت بالاترین راه شکرگذاری نعمت‌های الهی است

پرهیز از معصیت بالاترین راه شکرگذاری نعمت‌های الهی است
مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر مصر با اشاره به انواع راه‌های شکرگذاری نعمت‌های الهی، پرهیز از انجام معصیت را بهترین شیوه تشکر از خداوند برشمرد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، کمیته فتوای مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر در فتوایی حکم شرعی عاجز از انجام سجده شکر در فرض وجوب سجده شکر را تشریح کرد.

مجمع پژوهش‌های اسلامی در پاسخ به سوالی پیرامون صورت‌های مختلف شکر الهی در فرض عجز از انجام سجده شکر تاکید کرد: شکر نعمات الهی واجب است و برای شکرگذاری فضیلت‌های بسیاری بیان شده از جمله آنکه برای شاکران پاداش بزرگی در آخرت است.

کمیته پژوهش‌های اسلامی الازهر خاطر نشان کرد: مطابق با مذهب شافعی و به استناد سیره تاریخی مسلمانان و فعل صحابه کرام سجده شکر امری مستحب و جایز است.

این کمیته افزود: مطابق با حدیث عبدالرحمن بن عوف از پیامبر اکرم(ص)، که سجده شکر را در حکم صلاه به شمار آورده است، رعایت شروط نماز مانند طهارت، رو به قبله بودن و ستر عورت در سجده شکر نیز ضروری است.

الازهر اظهار داشت: شکر نعمات الهی منحصر به سجده نیست و از شیوه‌های مختلفی برای شکرگذاری می‎‌توان استفاده کرد مانند انجام عمل نیک، صدقه دادن، انجام عبادت در نیمه‌های شب و یا استفاده از نعمت‌های الهی در راه طاعت و بندگی خداوند.

کمیته فتوای مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر در پایان تصریح کرد: بهترین شکل شکرگذاری بهره‌وری از نعمت‌های الهی در راه طاعت خدا و پرهیز از استفاده از نعمت‌های الهی در معصیت و گناه است./981/ب902/ف

ارسال نظرات