۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۵۹۱۴۶۲
حسینی:

خیانت های فتنه گران هیچگاه از ذهن ملت ایران پاک نخواهد شد

خیانت های فتنه گران هیچگاه از ذهن ملت ایران پاک نخواهد شد
دبیرکل کانون دانشگاهیان گفت:فتنه گران با خیانت خود به حیثیت کشور لطمه زده و خساراتی را به کشور وارد آوردند و زمینه تحریم‌ها را مهیا کردند.
سید محمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه ریشه فتنه سال ۸۸ در خارج از کشور طراحی و به دست عناصر داخلی در داخل کشور انجام شد، گفت: در فتنه ۸۸ عده‌ای دانسته و یا ندانسته و یا از روی غفلت و ساده لوحی در زمین دشمن بازی کردند.

وی افزود: برخی نیز با خیانتی که انجام دادند به حیثیت، اعتماد و اقتصاد کشور لطمه زده و خساراتی را به کشور وارد آوردند و زمینه تحریم‌ها را مهیا کردند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه عده‌ای در فتنه ۸۸ بازیجه دشمن قرار گرفتند، ابراز کرد: کسانی که در فتنه ۸۸ نقش آفرین بودند دقیقا همان روشی را در کشور اجرا کردند که دشمنان در برخی کشور‌ها مانند اکراین، گرجستان و قرقیزستان اجرا کرده بودند و آن روشی است که به انقلاب‌های رنگین و یا مخملی مصطلح است.

حسینی ادامه داد: آنان از همان روش براندازی نرم و فروپاشی از درون استفاده کرده و با حمایت مالی، رسانه‌ای و تبلیغاتی آمریکا بحث تقلب در انتخابات را مطرح و دقیقا همان رفتار‌هایی را تکرار کردند که در انقلاب‌های رنگی انجام شده بود، حتی حمایت برخی نهاد‌ها از انقلاب‌های رنگی مانند حمایت بنیاد سوروس نیز در فتنه ۸۸ ایران مشهود بود.

وی اضافه کرد: آنان تصور می‌کردند می‌توانند تحولاتی را که در برخی کشور‌های آسیای میانه به نفع خود ایجاد کردند در ایران نیز انجام دهند در حالی که ایران با آن کشور‌ها تفاوت‌های اساسی داشت برای همین نتوانستد در فتنه ۸۸ راه به جایی ببرند و شکست خوردند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه دشمنان در فتنه ۸۸ با ابزار‌های مختلف رسانه‌ای و تبلیغاتی مانند فضای مجازی و شبکه‌های فارسی زبان به آتش فتنه دامن می‌زدند تا به اهداف خود دست یابند، گفت: دشمنان در فتنه ۸۸ خواستار استقرار دولتی متمایل و موافق با غرب بودند که با عنایت الهی به خواسته خود نرسیدند.

حسینی با تاکید براینکه فتنه گران و حامیان آگاه و غافل آنان به هیچ وجه صلاحیت پذیرفتن مسؤولیت‌های خطیر جمهوری اسلامی ایران را ندارند، ابراز کرد: متاسفانه شاهد هستیم برخی افراد که در آن دوران بازداشت شده بودند امروز در مجلس شورای اسلامی و یا در دولت دارای جایگاه مسؤولیتی هستند؛ اینان اعتقاد راسخ به نظام اسلامی و حاکمیت ولایت فقیه ندارند.

وی نافرمانی و قانون گریزی را از خصوصیات مهم فتنه گران بیان کرد و گفت: فتنه ۸۸ آسیب‌های جدی به کشور وارد کرد.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی القای ناکارآمدی نظام و افزایش نارضایتی مردم را از اقدامات حامیان فتنه گران در مسؤولیت‌ها و پست‌های کشور در شش سال اخیر دانست و اظهار داشت: مردم باید مراقب باشند و به‌کارگیری نیرو‌های وفادار به نظام، متعهد و کسانی که منافع ملی را مقدم بر منافع غرب و آمریکا می‌دانند در مسند و جایگاه مسؤولیت را جزء مطالبات اساسی خود قرار دهند، در غیر این صورت ممکن است آسیب‌های فراوان و زیان‌های جبران ناپذیری به کشور وارد آید.

حسینی با بیان اینکه حضور مردم در حماسه ۹ دی مشتی بر دهان عاملان فتنه بود، ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه در معرض هجمه‌ها و تهدیدات دشمن بوده و به طور قطع در آینده نیز طراحی‌هایی علیه ایران انجام خواهد شد؛ بنابراین حضور گسترده مردم و برپایی با شکوه مراسم ۹ دی بسیار حائز اهمیت است تا با مرور فتنه ۸۸ از توطئه‌های دیگر دشمنان پیشگیری شود و مردم اجازه ندهند ماهیت جریان‌های سیاسی به فراموشی سپرده شود.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ادامه داد: مردم نباید خبط و خطا‌هایی را که عناصر فتنه در سال ۸۸ انجام دادند از حافظه تاریخی خودشان پاک کنند و اینطور نباشد کسانی که بدهکار این انقلاب هستند و به نظام و ملت آسیب وارد کردند مدعی و طلبکار شوند و بخواهند نظامی را که با رأفت با آن‌ها برخورد کرده زیر سوال ببرند.

وی اضافه کرد: ما دیدیم در ترکیه با هزاران نفر از مسؤولان، قضات، دانشگاهیان و یا کارکنان رده‌های مختلف که درصدد انجام یک کودتا بودند چگونه برخورد شد بنابراین اگر نظام اسلامی با عناصر فتنه با رافت و عطوفت برخورد کرده نباید شاهد آن باشد که این افراد جسارت را افزون کرده و ضعفها، ایرادات و اشکالاتی که خود داشتند را متوجه اصل نظام و رهبری نظام کنند. /۸۱۳/ت302/ق
ارسال نظرات