۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۵۹۱۵۰۵
محقق و پژوهشگر حوزوی:

دشمن به دنبال سیاه نمایی وضعیت کشور است

دشمن به دنبال سیاه نمایی وضعیت کشور است
حجت الاسلام راجی گفت: امروز دشمن به دنبال سیاه نشان دادن جامعه و کشور ایران در چشم مردم است، از این رو باید دستاورد‌های انقلاب را برای جامعه به درستی تبیین کنیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد حسین راجی محقق و پژوهشگر حوزوی در دومین روز از دهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشور که در سالن همایش‌های مجتمع یاوران مهدی (عج) جمکران برگزار شد، با اشاره به آمار‌های معتبر بین‌المللی در رابطه با پیشرفت‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی اظهار داشت: چهار سؤال در این زمینه وجود دارد، نخست این‌که آیا اساسا بعد از دوران پهلوی پیشرفتی وجود داشته است، سؤال دیگر این است که در مقایسه با دنیا چه اندازه پیشرفت داشته‌ایم، آیا دشمنان ما در این چهل سال به سمت افول یا پیشرفت حرکت کرده‌اند و در آخر این‌که چرا ما در این ۴۰ سال به قله نرسیده‌ایم.

این محقق و پژوهشگر حوزوی ادامه داد: هیچ کس در این انقلاب ادعا نمی‌کند که به قله رسیده‌است، اما همواره به سمت قله حرکت کرده‌ایم، به گونه‌ای که ۴۰ سال گذشته را مایه فخر خود می‌دانیم.

وی با اشاره به موانع عدم صعود به قله در این ۴۰ سال انقلاب اسلامی مطرح کرد: اولین دلیل، موانع طبیعی است، هرقدر قله بلندتر باشد، زمان رسیدن به آن طولانی‌تر خواهد بود و برخی کشور‌های اروپایی هم بعد از هفتادسال توانستند صنعتی شوند.

حجت الاسلام راجی اضافه کرد: دومین مانع، موانع تحمیلی همچون جنگ و نفوذ بود، به اعتقاد جامعه شناسان دو برابر میزان زمان و تخریب جنگ در اشل معمولی برای بازسازی لازم است، تحریم، تهاجم فرهنگی، نفوذ برای تغییر محاسبات مسئولین موارد تحمیل شده از سوی دشمن بود.

وی مانع سوم، موانع درونی توصیف کرده و گفت: موانع درونی عدم اهتمام برخی مسئولان به همه آرمان‌ها همچون شعار استقلال و عدالت، باور‌های غلط اجتماعی از دوران پهلوی همچون مصرف گرایی و ترجیح کالای خارجی بر داخلی را شامل می‌شود.

این محقق و پژوهشگر حوزوی با بیان این‌که امروز دشمن به دنبال سیاه نشان دادن جامعه و کشور ایران در چشم مردم است، گفت: ما ایراد‌ها را می‌دانیم، اما از سوی مقابل خوبی‌ها نیز به شدت زیاد است، از این رو باید دستاورد‌های انقلاب را برای جامعه به درستی تبیین کنیم.

وی در ادامه به پیشرفت‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: نخستین دستاورد انقلاب اسلامی، ارتقای عزت و جایگاه ایران در جهان است، ما قبل از انقلاب در رنینگ‌های قدرت جهانی جزء صد کشور اول دنیا نبودیم، در حالی که اقتدار امروزی و قدرت اثرگذاری کشور ایران در جهان و تحولات منطقه زبان زد خاص و عام است.

حجت الاسلام راجی با اشاره به آمار معتبرترین پایگاه‌های آمار و ارقام جهانی گفت: به روایت این پایگاه‌های معتبر ایران غالبا جزء ۷ یا ۸ کشور اول و قدرتمند دنیا محسوب می‌شود، در حالی که قبل از انقلاب پادشاهان جهان، دائما شاه و وزرای ایرانی را کوچک شمرده و تحقیر می‌کردند.

وی اضافه کرد: فقدان معنویت در غرب، سبب هدایت جامعه به سوی ناهنجاری‌های اجتماعی مانند طلاق شده است، هر چند آمار طلاق در کشور ایران نیز رشد داشته است، اما با این حال، ایران در پایین‌ترین کشور‌ها در حوزه آمار طلاق قرار دارد.

این تحلیلگر مسائل فرهنگی با اشاره به افزایش جمعیت فعلی ایران نسبت به دوران پهلوی خاطرنشان کرد: در دوران منحوس پهلوی، منابع بیشتری در اختیار کشور بود، اما سهم ایرانی‌ها از این منابع نسبت به سهم فعلی مردم از منابع کشور به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به وجود مردم سالاری دینی در ایران افزود: در کشور‌های غربی و آمریکا، نه تنها آزادی و مردم‌سالاری وجود ندارد که آمریکا مانع تحقق مردم سالاری در دیگر کشور‌ها می‌شود، به طوری که سابقه ورود در بیش از ۵۰ مورد از انتخابات کشور‌های دیگر و تغییر رییس جمهور آن‌ها را داشته است.
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 11
 
/۸۷۶/پ202/ج
ارسال نظرات