۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۵۹۱۵۱۰
در قم؛

دهمین همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشور برگزار شد

دهمین همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشور برگزار شد
دومین روز از دهمین همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشور امروز با حضور پژوهشگران و تحلیلگران تاریخی و سیاسی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین روز از دهمین همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشور، امروز با حضور حجج اسلام حسینی الهاشمی پژوهشگر تاریخی، راجی پژوهشگر و تحلیلگر دستاورد‌های انقلاب اسلامی و آقایان حاج حسین یکتا راوی و رزمنده دفاع مقدس و حسین شمسیان تحلیلگر مسائل سیاسی در مجتمع یاوران مهدی (عج) جمکران برگزار شد.

اقتدار جمهوری اسلامی ایران در جهان و منطقه

بر اساس این گزارش در ابتدای این نشست، حاج حسین یکتا با اشاره به محقق شدن سخنان امام راحل و رهبر انقلاب در ۴۰ سال گذشته اظهار داشت: در سال‌های قبل مشاهده شد که همه از رفتن بشار اسد سخن می‌گفتند، اما رهبر انقلاب با قاطعیت حکم به ماندن رییس جمهور سوریه داشتند و در آخر هم پیروز این میدان شهدای این نبرد و بازنده میدان آمریکا و داعش بودند که با خفت از این کشور در حال خارج شدن هستند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی و فرهنگی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب درباره افول آمریکا بیان کرد: حرکات رییس جمهور آمریکا سبب تحیر همه جهان شده است، به طوری که کنترل عملیات به صورت کامل از دست آن‌ها خارج شده است.

وی در ادامه به آیه «وَ ما رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَ لکِنَّ اللهَ رَمى» اشاره کرد و گفت: کار خداوند این‌گونه است که با یک تیر چند نشانه را مورد هدف قرار می‌دهد و این امر در قضیه علنی شدن فساد دستگاه بن سلمان و آمریکا به وضوح مشاهده شد.

یکتا با بیان این‌که امام راحل عمر، آبرو و سلامتی خود را برای هدایت، تربیت و آینده ما گذاشت، ابراز داشت: جوامع دیگر از وجود چنین رهبر‌های الهی محروم هستند و ما باید قدر رهبران خود را بدانیم و شکرانه آن را به جا آوریم.

وی با اشاره به از خودگذشتگی‌های همسر‌های جانبازان و نگهداری ۳۰ ساله از همسران رزمنده خود خاطرنشان کرد: در هیأت‌ها معارف هشت سال جنگ بایستی به خوبی تبیین شود که اگر انقلاب اسلامی نبود این آدم‌ها تربیت نمی‌شدند.

راوی دفاع مقدس با تأکید بر بیان معارف دینی و اسلامی در هیأت‌ها بیان کرد: ما به هر رتبه و درجه‌ای رسیدیم، حاصل نتیجه احترام به پدر و مادر بوده است و این معارف توسط انقلاب اسلامی در حال زنده شدن است.

ظهور تجلیات آخرالزمانی در عصر حاضر

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حسینی الهاشمی با بیان این‌که در عصر بسیار شگفت‌انگیزی زندگی می‌کنیم، گفت: همه آنچه در حال اتفاق می‌باشد، تجلیات آخرالزمانی و مقدمات ظهور منجی عالم بشریت است.

این تحلیلگر و پژوهشگر تاریخی با تأکید بر عدم سکولار بودن هیأت بیان کرد: هیأت بر خداپرستی ناب تکیه دارد، چطور ممکن است بین این جریان و جریان بدون ربط با معنویت، ارتباطی حاصل شود.

وی خاطرنشان کرد: تشکیلاتی فراتر از هیأت به وجود آمد که بخش عظیمی از نیرو‌های مذهبی و از پاک‌ترین طبقات را در دوران قبل از پیروزی انقلاب، جذب خود کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی الهاشمی با بیان این‌که هیأت‌ها ابرقدرت‌های مقتدر فرهنگی هستند، گفت: تا زمانی که هیأت معتقد به فرهنگ شیعی و پشتیبان انقلاب اسلامی باشد، هیچ شکستی این انقلاب مقدس را تهدید نخواهد کرد.

وی با اشاره به عقب افتادن انقلاب اسلامی از آرمان‌های عدالت خواهی خود، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب، دائما حرکت جامعه را به سوی عدالت سوق می‌دهند، اما برخی افراد و جریان‌ها در این مسیر، ایجاد مانع می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که دوران سازندگی دوران بازندگی ارزش‌ها بوده است، خاطرنشان کرد: هر آسیب و بلایی بر سر کشور و جامعه ما آمده است، از دوران سازندگی شروع شد، زیرا نخستین پرونده‌های سوء استفاده از ملت در دوران سازندگی شکل گرفته است.

موانع صعود به قله انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته

همچنین حجت الاسلام راجی نیز در ادامه این همایش با اشاره به موانع عدم صعود به قله در این ۴۰ سال انقلاب اسلامی مطرح کرد: اولین دلیل موانع طبیعی است، هرقدر قله بلندتر باشد، زمان رسیدن به آن طولانی‌تر خواهد بود و برخی کشور‌های اروپایی هم بعد از هفتادسال توانستند صنعتی شوند.

حجت الاسلام راجی اضافه کرد: دومین مانع، موانع تحمیلی همچون جنگ و نفوذ بود، به اعتقاد جامعه شناسان دو برابر میزان زمان و تخریب جنگ در اشل معمولی برای بازسازی لازم است، تحریم، تهاجم فرهنگی، نفوذ برای تغییر محاسبات مسئولین موارد تحمیل شده از سوی دشمن بود.

وی مانع سوم، موانع درونی توصیف کرده و گفت: موانع درونی عدم اهتمام برخی مسئولان به همه آرمان‌ها همچون شعار استقلال و عدالت، باور‌های غلط اجتماعی از دوران پهلوی همچون مصرف گرایی و ترجیح کالای خارجی بر داخلی را شامل می‌شود.

هدف دشمن، سیاه نشان دادن جامعه و کشور ایران

این محقق و پژوهشگر حوزوی با بیان این‌که امروز دشمن به دنبال سیاه نشان دادن جامعه و کشور ایران در چشم مردم است، گفت: ما ایراد‌ها را می‌دانیم، اما از سوی مقابل خوبی‌ها نیز به شدت زیاد است، از این رو باید دستاورد‌های انقلاب را برای جامعه به درستی تبیین کنیم.

وی در ادامه به پیشرفت‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: نخستین دستاورد انقلاب اسلامی، ارتقای عزت و جایگاه ایران در جهان است، ما قبل از انقلاب در رنینگ‌های قدرت جهانی جزء صد کشور اول دنیا نبودیم، در حالی که اقتدار امروزی و قدرت اثرگذاری کشور ایران در جهان و تحولات منطقه زبان زد خاص و عام است.

حجت الاسلام راجی با اشاره به آمار معتبرترین پایگاه‌های آمار و ارقام جهانی گفت: به روایت این پایگاه‌های معتبر ایران غالبا جزء ۷ یا ۸ کشور اول و قدرتمند دنیا محسوب می‌شود، در حالی که قبل از انقلاب پادشاهان جهان، دائما شاه و وزرای ایرانی را کوچک شمرده و تحقیر می‌کردند. /۸۷۶/پ202/ج
ارسال نظرات