۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۵۹۲۰۳۱
سر مقاله؛

نهضت پاسخگویی

نهضت پاسخگویی
عظمت ایران برای همه مردم، یک هدف مشترک است؛ این هدف مشترک در سایه همدلی تحقق یافته و تداوم خواهد یافت.
به گزارش خبرگزاری رسا، در چند روز گذشته که حوادث و ماجرا‌هایی با پس‌زمینه‌های فرهنگی در کشور اتفاق افتاده، موجی از پاسخگویی و توضیح‌دهی در عالی‌ترین سطوح حکومتی به جریان افتاده که می‌توان آن را کم‌سابقه تلقی کرد.
 
دیروز دو فرمانده ارشد سپاه ایران به یک برنامه تلویزیونی رفته تا در مورد حواشی ایجاد شده درباره یک عملیات نظامی که ۳۰ سال قبل انجام شده بود، برای افکار عمومی روشنگری کنند.
 
روزی قبل‌تر، دادستان کل کشور به میان دانشجویان معترض به وضعیت دانشگاه آزاد رفت، آن‌هم در حالی بود که رییس دانشگاه هم ساعتی پیش از آن در میانشان حضور داشت و از اتفاق افتاده، عذرخواهی کرده بود.
 
آیا می‌توان امیدوار بود که این نهضت پاسخگویی و توجه مستقیم به افکار عمومی فراگیرتر شود؟ البته شاید بی‌انصافی باشد که تحرکات برخی وزرای کابینه را در این مسیر نادیده گرفت و هرچند گهگاه این موارد به حاشیه آفرینی‌هایی هم منجر می‌شد بازهم نشانه دسترسی مسوولان برای مردم بود.
 
#عظمت_ایران برای همه مردم، یک هدف مشترک است؛ این هدف مشترک در سایه همدلی تحقق یافته و تداوم خواهد یافت. مشکل افزایش فاصله طبقاتی است؛ نه از جنس فقیر و غنی و آنچه مارکسیست‌ها می‌گویند، بلکه دورشدن طبقه مسوول از مردم و واقعیت‌های کف جامعه.
 
نزدیک شدن بدان، پاسخگو بودن در برابرش و ایجاد حس مشارکت، پادزهری است به همه خدعه‌ها و دسیسه‌ها. /۱۰۱/۹۶۹/م
منبع: صبح نو
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
نادرحویزی
Iran, Islamic Republic of
۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲
آقایان وزیر لطفا پیگیری نمایید چرا کمک معیشتی به شناسه ملی === تعلق نگرفته ؟
1
0