۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۵۹۲۰۶۱
امام‌جمعه موقت تهران:

نابودی اسلام هدف دشمنان در فتنه 88 بود

نابودی اسلام هدف دشمنان در فتنه 88 بود
آیت‌الله صدیقی با اشاره به اتحاد قارون صفتان، سامری‌ها و بلعم باعوراها در فتنه 88 علیه انقلاب اسلامی، گفت: نابودی اسلام هدف دشمنان در فتنه 88 بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله صدیقی امام‌جمعه موقت تهران، شب گذشته در جلسه هفتگی هیات میثاق با شهدای دانشگاه امام صادق(ع) گفت: خداوند همواره خطرها و آفت‌ها را از طریق انبیای الهی و کتاب‌های آسمانی به انسان گوشزد کرده است.

وی افزود: شیطان بزرگ‌ترین خطر برای انسان محسوب می‌شود به حدی که در محضر خداوند قسم یادکرده تا انسان را از مسیر صراط منحرف کند.

آیت‌الله صدیقی با استناد به خطبه قاصعه، ابراز کرد: امام علی(ع) اول مظلوم عالم هستند که از طریق نفوذی‌ها منزوی شدند حضرت در این خطبه که سرشار از مضامین خودشناسی، جامعه‌شناسی و روان‌شناسی است اشاره می‌کنند که باید از دشمن خدا اجتناب کرد.

امام‌جمعه موقت تهران مهم‌ترین هدف ابلیس را نابودی دین انسان‌ها و محروم ساختن بشر از نعمات ابدی بیان کرد و اظهار داشت: امروز بخش مهمی از مشکلات اقتصادی کشور ناشی از جناح‌بازی و باندبازی‌هایی است که ریشه در عصبیت‌های بی‌جا دارد؛ جناح و باندبازی‌ها مانع شایسته‌سالاری و گاهی اوقات زمینه نابودی دین انسان را فراهم می‌کند.

وی فرصت سوزی را از دیگر ترفندهای ابلیس در منحرف ساختن انسان از مسیر صراط دانست و گفت: شیطان خداوند را قبول داشت اما با سرپیچی از دستورات الهی در برابر حضرت حق بی‌حیایی کرد؛ خداوند دشمن را معرفی کرده و راه نجات را نیز که همان مسیر صراط است به انسان نشان داده است. ابلیس به انسان‌های شیطان‌صفت کاری ندارد بلکه همه هم‌وغم او این است که انسان‌هایی که در مسیر حق هستند منحرف سازد.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: گاهی اوقات انسان دشمن را می‌بیند و به تاکتیک او آگاه است اما گاهی دشمن قابل‌مشاهده نیست در این هنگام کار بسیار سخت می‌شود و تنها راه نجات از توطئه چنین دشمنی پناه بردن به خداوند و قرار گرفتن در لوای پرچم ولایت است.

امام‌جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه قرآن و عترت به‌عنوان پناهگاه انسان و دو ابزار برای عبور و پیشگیری از فتنه‌ها محسوب می‌شوند، گفت: ائمه اطهار کشتی نجات بشر هستند و انسان نباید از آنان فاصله بگیرد این کشتی انسان را صحیح و سالم به بهشت می‌رساند؛ بنابراین این‌گونه نیست که خداوند نسبت به منزوی ساختن امام معصوم که هادیان بشر هستند سکوت کند. خداوند ملتی را که ولایت را تنها بگذارند دچار فتنه می‌کند.

وی افزود: امروز دشمنان نامرئی نفوذیانی هستند که ولایت و نظام اسلامی را مورد هدف و هجمه قرار داده‌اند.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به اینکه امام راحل هیمنه شیطان بزرگ را فروریخت و مردم ولایتمدار ایران مستکبران را در جهان رسوا ساختند، ابراز کرد: آشوب امروز فرانسه بیانگر افول این قدرت‌های مستکبر در جهان است.

امام‌جمعه موقت تهران بیان داشت: انسان اگر با خودش دشمنی نکند از لوای پرچم ولایت خارج نمی‌شود و به انسان دروغ‌گو رأی نمی‌دهد. حکومت زمانی بهترین می‌شود که مردم و مسؤولان اهل تسویه باطن و تزکیه نفس باشند.

وی با اشاره به قارون صفتان داخلی، گفت: حرام‌خوری و افزون‌طلبی انسان را به‌جایی می‌رساند که باارزش‌ها و قداست‌های الهی به ستیز برمی‌خیزد؛ انبیای فراوانی هستند که به‌واسطه حرام‌خواران و افزون طلبان به شهادت رسیده باشند.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به این‌که پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان فتنه‌های فراوانی علیه انقلاب اسلامی طراحی کردند، گفت: انقلاب تا به امروز هزینه‌های بسیار سنگینی پرداخت کرده تا به این نقطه از رشد و بالندگی رسیده است. در میان همه فتنه‌ها هیچ فتنه‌ای به‌سختی فتنه 88 نیست، چراکه در این فتنه قارون صفتان، سامری‌ها و بلعم باعورها همه باهم علیه انقلاب متحد شده بودند، خلقی‌ها در کنار آخوندها قرار گرفتند و کسانی که چهره انقلابی به خود گرفته بودند و سبقه چپی داشتند با اوباما هم‌کلام شدند.

امام‌جمعه موقت تهران ادامه داد: آخوندهای ریشه‌دار در این فتنه حضور داشتند فتنه گران بابیان تقلب در انتخابات از انقلاب و اسلام عبور کردند، برخی خواص می‌دیدند که مملکت در حال سوختن است ولی سکوت کردند.

وی اضافه کرد: فتنه 88 آتش نمرودی بود که از درون شعله کشید و حتی خواص را هم مشتبه ساخت برای همین آنان از انقلاب دفاع نکردند فتنه‌گران با گوساله سامری خواص را به‌اشتباه انداختند و امروز نیز همان‌ها مرجع تقلید هم درست کردند.

آیت‌الله صدیقی بابیان اینکه فتنه 88 انقلاب را بیمه و تثبیت کرد، گفت: در فتنه‌های گذشته همه مراجع پشت سر امام بودند و فتنه‌ها را تحلیل می‌کردند اما در این فتنه حضرت آقا تنها بود دشمنان جنگ مردم با مردم را کلید زده بودند دوقطبی کردن هدف آنان بود. فتنه 88 بسیاری را از قطار انقلاب پیاده کرد.

امام‌جمعه موقت تهران بابیان اینکه ولایت‌فقیه خط الهی است در فتنه 88 دشمن درصدد آن بود که مردم را نسبت به این خط بی‌اعتقاد کند، بیان داشت: مشکلات اقتصادی امروز ریشه در فتنه 88 دارد 9 دی نشان داد که پرچم ولایت تحت الامر امام زمان است زمانی که فتنه‌گران به مقدسات جسارت کردند و از حدود خارج شدند هدفشان انقلاب نبود بلکه می‌خواستند اسلام حذف شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فتنه‌گران از قانون، شرع، ولایت و قرآن عبور کردند، آنان با کشته سازی و شهید سازی به تحریک عواطف مردم پرداختند، کار به‌جایی رسید  که آنان خون پاک امام حسین(ع) جسارت کرده و غیرت مردم را به جوش آوردند، امام حسین(ع) دل‌های مردم را باهم متصل و آتش فتنه را خاموش کردند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
احسنت تبارک الله
0
0