۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۵۹۲۶۴۱

آیین تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف قم برگزار شد + فیلم

آیین تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف قم برگزار شد + فیلم
حجت الاسلام اسکندری در آیینی ویژه به عنوان مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه معرفی و از زحمات حجت الاسلام حسینی تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیین تکریم حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی مقدم مدیرکل سابق و معارفه حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری مدیرکل جدید اوقاف استان قم، پیش از ظهر امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی، در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله حسینی بوشهری معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) و امام جمعه قم، حجج اسلام والمسلمین روحانی‌نژاد رئیس هیئت فقهی و حقوقی، شفیع‌زاده مدیرکل اعزام مبلغ و شیری مدیرکل بازرسی و همچنین ملیحی مدیرکل حراست سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین ملکا مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، غضنفری رئیس دانشکده علوم قرآنی، نمایندگان بیوت و مراجع عظام تقلید و تولیت‌ مسجد مقدس جمکران، دفتر رئیس مجلس در قم و تعدادی از مسئولان استانی حضور داشتند.

در ابتدای مراسم، کلیپی از فعالیت‌های چهار ساله اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم به نمایش در آمد و سپس حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم به سخنرانی پرداخت.

مدیرکل سابق اوقاف استان قم با اشاره به عملکرد چهار ساله این اداره کل خاطرنشان کرد: تلاش دست‌اندرکاران اوقاف قم سبب شد در زمینه احیای موقوفات عملکرد موفقی داشته باشیم و نسبت به مدت مشابه، رقم افزایش حقوق موقوفات به ۱۰۴ درصد برسد.

وی افزود: در زمینه اجرای امینانه نیات موقوفات هم افزایش ۴۰۰ درصدی را شاهد بوده‌ایم و توفیقات خوبی هم در دیگر وظایف از جمله حفظ کلام وحی و ترویج فرهنگ قرآنی که مد نظر رهبر معظم انقلاب نیز هست به دست آورده‌ایم.

آیت‌الله حسینی بوشهری: خدمت در اوقاف قم توفیقی بزرگ و فرصتی الهی است
در ادامه آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه و امام جمعه موقت قم طی سخنانی با بیان اینکه خدمت در اداره کل اوقاف استان قم توفیق بزرگی است خاطرنشان کرد: مدیرکل جدید اوقاف قم باید قدر این باب خیر را بداند و در حوزه‌های گوناگون قرآنی، بقاع متبرکه و دیگر وظایف سازمان اوقاف فعال و پرتلاش باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین روحانی‌نژاد رئیس هیئت فقهی و حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه دیگر سخنران این مراسم بود؛ وی اظهار کرد: در دوره مدیریت جدید سازمان اوقاف که حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب منصوب شده‌اند، شاهد فصل نوینی در فعالیت‌ها خواهیم بود.

پس از آن حجت‌الاسلام شوزب شیری مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف احکام تقدیر و انتصاب مدیران کل سابق و جدید اوقاف استان قم را قرائت کرد.

در حکم حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی رئیس سازمان اوقاف خطاب به حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم آمده است: ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و خدمات جنابعالی در طول دوره تصدی و مدیریت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، امیدوارم در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) در همه مراحل زندگی مدد الهی یار و یاور شما باشد. بی گمان خاطرات خوش حضور جنابعالی در این اداره کل، از یاد و خاطره همکاران فراموش و زدوده نخواهد شد. ان شاءالله پاداش زحمات جنابعالی در جریده الهی ثبت شود و اجر الهی نصیبتان گردد.

حکم رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خطاب به حجت‌الاسلام عباس اسکندری هم بدین شرح است: با عنایت به سوابق و تجربیات مفید جنابعالی به موجب این حکم به عنوان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم منصوب می‌شوید. لازم است با توجه به حساسیت استان و وجود آستان مقدس فاطمه معصومه(س)، حوزه علمیه قم و مراجع عظام تقلید نهایت توجه را داشته باشید و تمام توان و همت خود را در راستای اعتلای سنت حسنه وقف مصروف دارید. امید است با رعایت تقوا و استعانت از خداوند متعال در انجام این مهم موفق باشید. بی گمان رعایت مصالح موقوفات نباید مورد غفلت واقع شود همچنین انجام امور خیر بر اساس نیت واقفان از دیگر اموری است که باید به آن اهتمام داشته باشید.

پایان بخش این مراسم، سخنرانی مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان قم بود؛ حجت‌الاسلام عباس اسکندری با اشاره به توفیق خدمت‌گزاری در شهر مقدس قم اظهار کرد: خدمت به دین الهی و مردم مهمترین وظیفه همه ماست تا از این رهگذر، توشه‌ای برای آخرت برداریم.

وی ترویج دین و توسعه آموزه‌های قرآنی و خدمت به مستمندان و نیازمندان جامعه اسلامی را از دیگر وظایف سازمان اوقاف دانست و تصریح کرد: باید از سرمایه عظیمی که به دستمان رسیده به بهترین نحو استفاده کنیم و امیدواریم با کمک همه دلسوزان نظام اسلامی، بتوانیم شرایطی را ایجاد کنیم که بقاع متبرکه همانطور که رهبر معظم انقلاب مطالبه کرده‌اند، به قطب فرهنگی تبدیل شوند. /924/د103/ج

تعداد بازدید : 30
ارسال نظرات