۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۵۹۲۷۹۵

دیدار رییس مرکز نور با آیت‌الله فقیهی

دیدار رییس مرکز نور با آیت‌الله فقیهی
رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور با آیت‌الله فقیهی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش خبرگزاری رسا، رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور با آیت‌الله فقیهی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفت و گو کرد.
 
در این دیدار حجت الاسلام حمید شهریاری با اشاره به گستره‌ی آموزش و پژوهش در عصر کنونی، نقش فناوری نوین را در این عرصه کتمان ناپذیر دانست و افزود: توسعه‌ی فناوری به‌ویژه در حوزه اطلاعات، در حال حاضر تسهیلات ارزشمندی را برای نشر علوم آسمانی قرآن کریم و معارف ناب اهل‌بیت علیهم السلام، فراهم نموده است.

حجت الاسلام شهریاری ادامه داد: مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) با تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری (حفظه الله)، قریب به ۲۹ سال پیش و همزمان با زعامت معظم له تأسیس گردید و طی ۲۲ سال مدیریت اینجانب در این مجموعه، براساس سند چشم انداز تدوین شده و با برنامه‌ریزی‌های راهبردیِ کلان صورت گرفته، اکنون در حوزه‌ی تولید نرم‌افزار‌های اسلامی و انجام پژوهش‌های مختلف و ابداع ابزار‌های کاربردی مرتبط، نقشی بی‌دیل را در جهان اسلام ایفا می‌نماید.

وی ضمن تجلیل از اهتمام کلیه همکاران، کاربران و دانش‌پژوهانی که با مرکز نور همکاری دلسوزانه و مجدانه‌ای را داشته‌اند، خاطر نشان ساخت؛ با توسعه محصولات این مرکز، نوعِ دیدگاه‌ها به علوم اسلامی – انسانی بویژه در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها تغییرِ بسیار چشم‌گیر، مثبت و ملموس داشته است به نحوی که اساتید مبرز و گرانسنگ دروس سطح و خارج حوزه، منابع این مرکز را در کرسی‌های تدریس، به نحو محسوسی، مدنظر قرار می‌دهند.

رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، تأکید کرد: با تلاشی که در این مجموعه توسط همکاران مرکز و با بهره‌مندی از نقطه نظرات و پیشنهاداتِ کاربران چند میلیونی نور صورت گرفته است، در حال حاضر به جرأت می‌توان گفت که هیچ پژوهشی در حوزه علوم اسلامی بدون مراجعه به محصولات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، صورت نمی‌گیرد.

وی در ادامه تأکید کرد: به جهت اجرای قوانین جمهوری اسلامی ایران و رعایت قانون حق نشر و تکثیر، برای تولید آثار علماء، فضلاء و بزرگان حوزه علمیه از ایشان یا بیت مکرمشان اجازه گرفته شده است.

حجت الاسلام شهریاری در پایان تأکید کرد: با تمامی این تلاش‌ها، هنوز نیمی از منابع علوم اسلامی دیجیتالی نشده است که این مرکز، با چشم‌اندازی که برای ادامه مسیر در نظر گرفته، به حول و قوه الهی این مهم را به سرانجام خواهد رساند.

آیت‌الله فقیهی نیز با ابراز خرسندی از تشکیل این جلسه، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) را یکی از دستاورد‌های ارزشمند و بنیادین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد و بر ضرورت تعامل هرچه بیشتر میان حوزه و این مرکز تأکید کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رئیس مؤسسه دارالثقلین، در پایان ابراز امیدواری کرد تا مرکز نور بتواند با تقویت و توسعه امر پژوهش در علوم اسلامی – انسانی در قالب فناوری اطلاعات، گام‌های بلندتر و مؤثرتری را به جهت اعتلای علوم قرآن کریم و معارف اهل‌بیت علیهم السلام بردارد./۱۳۳۰/د102/ب1
ارسال نظرات