۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۵۹۲۸۶۶
مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران خبر داد؛

فعالیت 400 مبلغ دینی در مدارس

فعالیت 400 مبلغ دینی در مدارس
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران از فعالیت تبلیغی و تربیتی 400 مبلغ دینی در سطح مدارس استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، عسکری نیکزاد، مدیر کل آموزش و پرورش مازندران امروز در جلسه شورای قرآن، عترت و نماز استان، رسیدن به کمال را اصل و رسالتی مهم در دستگاه تعلیم و تربیت دانست و گفت: برای تحقق این امر باید طوری برنامه ریزی کنیم تا سند تحول بنیادین که خروجی آن حیات طیبه است، اجرایی و قابل دستیابی باشد.

وی با بیان این که حوزه علمیه می‌تواند کمک‌حال و یاری‌رسان آموزش و پرورش در بخش تربیتی باشد، افزود: باید همه نهادی همچون حوزه در کنار اصحاب تعلیم و تربیت در جهت توسعه تربیت دینی دانش آموزان همکاری و مشارکت کند و از اقدامات جزیره‌ای در این بخش خودداری کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان این که ۱۸ درصد سند تحول بنیادین مربوط به فعالیت‌های پرورشی است، اظهار داشت: در بخش آموزش خانواده، باید با حضور مبلغان و سخنوران توانمند، به تبیین اهمیت امر اقامه نماز برای اولیای دانش آموزان بپردازیم و در راستای همسان‌سازی فضای تربیتی در خانواده و مدرسه گامی اثرگذار برداریم.

نیکزاد با بیان این که دوران تحصیلی، بهترین فرصت جهت پرورش دانش آموزان متدین و مقید به ارزش‌های اسلامی است خاطرنشان کرد: همگان باید تلاش کنند تا اعتبارات بخش فرهنگی به آموزش و پرورش بیشتر تخصیص یابد تا بتواند در جهت کاهش آسیب‌ها و توانمندسازی دانش آموزان در برابر تهاجم فرهنگی اقدامات موثری انجام دهند.

وی با اشاره به این که انتخاب روش‌ها در ترویج نماز بین نوجوانان بسیار مهم است، بیان داشت: ایجاد هم‌افزایی بیشتر بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش باعث خدمت‌رسانی بهتر به دانش آموزان می‌شود که شرط هم‌افزایی رفاه و شرط رفاه مواجه صادقانه است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان این که نماز ابتدایی‌ترین راه تربیتی برای مقابله با انحرافات اجتماعی و آسیب‌های موجود است گفت: دستگاه تعلیم و تربیت با اجرای برنامه‌های متنوع و اثرگذار شامل مسابقات قرآن، عترت و نماز و محافل قرآنی و کاروان نماز سهم بسزایی را در متخلق شدن آینده سازان ایران اسلامی ایفا می‌نماید که جای بسی تقدیر و تشکر از متولیان امور تربیتی در حوزه آموزش و پرورش دارد.

محمد شعبانی، معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران نیز در این نشست گفت: اگر همکاری بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش نباشد به طور قطع و یقین آسیب‌های بیشتری و پیچیده تری نصیب ما می‌شود.

وی با بیان این که چهار هزار مدرسه در استان مشغول به فعالیت هستند که برخی از مدارس خالی از مبلغ دینی هستند افزود: متأسفانه در برخی مدارس مبلغ و امام جماعت حضور ندارند که این یک آسیب جدی به‌شمار می‌رود./950/پ310/ب1
ایمانی
ارسال نظرات