۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۵۹۴۶۷۵
نماینده ولی فقیه در لرستان:

اولویت حوزه علمیه صیانت از انقلاب است

اولویت حوزه علمیه صیانت از انقلاب است
نماینده ولی فقیه در لرستان حوزه را مادر انقلاب خواند و گفت: مهم ترین اولویت حوزه صیانت از انقلاب و آرمان های آن است.

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران از حوزه علمیه قم برخاسته و خاستگاه انقلاب حوزه است.

وی حوزه علمیه را پشتوانه انقلاب خواند و افزود: حوزه و نظام اسلامی در کنار هم و همراه یکدیگر در تعالی و تحقق اهداف مقدس دین اسلام نقش داشته و دارند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه عنوان کرد: امروز نیز در راستای تعالی اهداف انقلاب و ادامه راه انقلاب و آرمان های آن حوزه علمیه که مادر انقلاب است، نقش بسزایی دارد.

وی مهم ترین اولویت حوزه علمیه را صیانت از انقلاب و آرمان های والای آن عنوان کرد و گفت: صیانت از انقلاب وظیفه ای همگانی است، حوزه با بهره مندی از فرصت ها، باید تهدیدهای پیش روی انقلاب و نظام را بشناسد و در راستای مقابله با این تهدیدها نقش آفرینی کند، لازمه این مهم حفظ روحیه انقلابی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه روحیه انقلابی به تبعیت از امام راحل موجب شکل گیری انقلاب شد، خاطرنشان کرد: امروز نیز حفظ، تبیین و ترویج روحیه انقلابی در زمینه های مختلف نقش آفرین است.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به نقش حوزه و روحانیان در شکل گیری انقلاب امروز نیز روحانیت باید در عرصه های مختلف حضور داشته باشد و در خدمت به مردم نقش آفرینی کند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی بیان کرد: حضور و فعالیت حوزویان در عرصه های مختلف برای کارآمدتر کردن نظام ضروری است و حوزویان باید در هر عرصه ای احساس مسؤولیت کنند.

بصیرت افزایی راه صیانت از انقلاب است

نماینده ولی فقیه در لرستان حضور روحانیت در عرصه های مختلف نظام را برای خنثی سازی خطرات پیش روی نظام ضروری خواند و ادامه داد: حوزه و روحانیت با بصیرت بخشی و بصیرت افزایی از انقلاب صیانت کنند و آرمان های نظام را تبیین نمایند.

امام جمعه خرم آباد تولید علم و پویایی در حوزه علمیه را لازمه بصیرت افزایی در جامعه عنوان کرد و گفت: تبیین، ترویج و بازگو کردن اندیشه های امام در جامعه راه بصیرت افزایی و معرفت افزایی در جامعه است./9451/ت210/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات