۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۵۹۴۸۸۷
آیت الله صدیقی:

پذیرش FATF تحریم های شدیدتر دشمنان را در پی خواهد داشت| مسؤولان عبرت بگیرند

پذیرش FATF تحریم های شدیدتر دشمنان را در پی خواهد داشت| مسؤولان عبرت بگیرند
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه پذیرش لوایح FATF تحریم های شدیدتر دشمنان را در پی خواهد داشت، تأکید کرد که مسؤولان باید از تجربه برجام عبرت بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به ضرورت قدردانی از نعمت های انقلاب اسلامی گفت: بهترین راه شکرگزاری از نعمت های انقلاب رعایت تقوا و پایبندی به ارزش های الهی است.

وی با بیان این که امروز دشمن جنگ اعتقادات را راه اندازی کرده است، اظهار داشت: دشمن امروز در این فضا سعی می کند با ایجاد فساد و فحشا و مخدوش کردن عفت عمومی و ناامن سازی اقتصاد، مردم را گرفتار استرس کند؛ اشتباهات برخی افراد سبب می شود تا مردم اعتقادات خود را از دست داده و آرام آرام نسبت به اصول خود بدبین و کم اعتقاد می شوند.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه همه ما باید در مواجهه با مشکلات به خداوند توکل کنیم، ابراز داشت: بر اساس آیات قرآن کریم، انسان ها در مواجهه با مشکلات باید با صبر، روزه گرفتن و نماز خواندن به خداوند توکل کنند و هیچگاه قدرت لایزال الهی را از یاد نبرند؛ امروز در مسائل اقتصادی نیز باید به خداوند توجه کنیم و با توسل و تمسک به اهل بیت(ع) از ایشان بخواهیم تا به زندگیمان رونق بخشند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز مسؤولان باید از خواب غفلت بیدار شده، به حل مشکلات اقتصادی بپردازند و از حاشیه سازی پرهیز کنند، تأکید کرد: مسؤولان باید واقعیات جامعه را در نظر بگیرند و از حرف هایی که همه را می رنجاند بر حذر باشند؛ همچنین سعی کنند تصمیم های ناپخته خود را جبران کرده و با توبه کردن در راستای خدمت به مردم گام بردارند.

وی با اشاره به آیه شریفه «ایاک نعبد و ایاک نستعین» ابراز کرد: انسان همواره باید سرسپرده آستان خداوند باشد و تنها از پروردگار کمک بخواهد؛ این مسأله منافاتی با شفاعت ندارد، زیرا بر اساس آیات قرآن کریم شفاعت نوعی قانون کلی در عالم خلقت به شمار می رود و آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد آن است که خداوند به همه این اسباب اثر می بخشد.

به گزارش رسا، آیت الله صدیقی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران ناسپاسی از نعمت های انقلاب اسلامی را مصداق بارز ظلم دانست و گفت: اگر امروز قدر نعمت های الهی که شامل حال انقلاب اسلامی شده است را ندانیم، عاقبت ناگواری در انتظارمان خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و عنوان کرد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی تفکر حاکمیت اسلامی بود؛ در آن روزگار تنها دو تفکر کمونیستی و لیبرالیستی بر جهان حاکم بودند و هر دو تفکر ظلم های بسیاری بر مردم خودشان روا داشتند، زیرا قدرت از آنِ سرمایه داران بود و ضعیفان پایمال می شدند، حتی برخی لیبرال ها در کشور همین تفکر را داشتند و تبعیض طبقاتی را امری مشروع می دانستند.

وی افزود: در فضایی که جهان دو قطبی شده بود، امام راحل به معنای واقعی کلمه «استقلال» را مطرح کرده و با شعار «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» انقلاب را پایه ریزی کردند؛ غرب با همه ادعاهایی که داشت به مصاف آمد تا انقلاب اسلامی را نابود کند، اما نتوانست و در برابر انقلاب به زانو درآمد و امام(ره) نیز فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» و ما امروز شاهد هستیم که آمریکا هیچ غلطی هم نتوانست بکند.

آیت الله صدیقی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی خط بطلانی بر سحر شرق و غرب بود، ابراز کرد: دشمنان مطرح می کردند که اسلام سیاست، مدیریت و برنامه ای برای تعلیم و تربیت ندارد، اما امام خمینی(ره) برنامه مدون و منظمی را که حاوی معنویت و برنامه زندگی دنیوی بود را بر اساس آموزه های اسلام تدوین کردند که عرفان، معنویت و اخلاق را با سیاست پیوند داد و آشتی دنیا با آخرت، باطن با ظاهر و معنویت و مادیت در این مرام جدید بروز کرد.

وی افزود: قدرت هیچگاه نتوانست امام خمینی(ره) را از مرز اخلاق و عدالت بیرون کند، زیرا ایشان از ابتدا در حسینیه بودند و پس از رسیدن به مقام رهبری نیز در همان مکان ماندند و در همه دوران اقتدار و قدرت اهل مناجات سحرگاهی و قرائت قرآن کریم بودند؛ امروز نیز رهبر معظم انقلاب به عنوان خلف صالح امام خمینی(ره) همان راه را ادامه می دهند و در اوج ساده زیستی قرار دارند؛ اگر همه بار زندگی ایشان را جمع کنیم به اندازه یک وانت بار هم نمی شود، اما شاهد هستیم که ایشان در اوج ساده زیستی در برابر همه قدرت های جهان ایستاده اند و با صلابت به مردم روحیه خودباوری و امید را تزریق می کند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) ولایت فقیه را استمرار حکومت انبیا معرفی کرده اند، بیان کرد: ولایت فقیه به معنای ولایت شخص نیست، بلکه به معنای ولایت قانون، عدل، عقل، شجاعت و اقتدار در برابر قدرت های بزرگ است؛ ولایت فقیه هم در قرآن کریم و هم در روایات مورد تأکید قرار گرفته است؛ حکومت ولایت فقیه مردمی ترین، عقلانی ترین و کنترل شده ترین حکومتی است که تاریخ به خود دیده است.

وی در ادامه به مسأله FATF اشاره کرد و با بیان اینکه امروز در جنگ اقتصادی قرار داریم، تصریح کرد: اگر در جنگ مسأله استتار رعایت نشود و تاکتیکی وجود نداشته باشد محکوم به شکست خواهیم بود؛ قبول کردن این جریان جهانی که در اتاق فکر قدرت های غارت گر تصویب می شود خلاف استقلال فرهنگی ما است، زیرا ما از اهل بیت(ع) تبعیت می کنیم و این ما هستیم که باید به سایر نقاط جهان نسخه زندگی ارائه دهیم، نه این که ما بنشینیم و آن ها ما را با ذلت وارد گردونه های استکباری خود کنند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه دشمن می خواهد با رصد منابع مالی و اطلاعات پولی کشور ما را خلع سلاح کرده و تحریم های شدیدتری اعمال کند، گفت: انسان عاقل اسرار خود را در اختیار دشمن قرار نمی دهد، بنابراین ما نباید از دشمن رنگ بپذیریم؛ امروز مسؤولان باید از تجربه برجام عبرت بگیرند، زیرا این وضعیت بازار و گرانی ها و رسیدن قیمت گوشت به نزدیک 100 هزار تومان نتیجه همان برجام است، بر این اساس چه تضمینی وجود دارد که با این طرح های استعماری دوباره چوب نخوریم؟ بدون تردید این طرح ها نیز به تحریم های شدیدتر خواهد انجامید.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند در جنگ اقتصادی توپ و تانکی وجود ندارد، اما در آن سازوکارهایی موجود است که از توپ و تانک هم خطرناک تر است؛ دشمن امروز می خواهد ما را به میدان بازی خود برده و ما را به دست خودمان نابود کند.

وی ادامه داد: از رییس مجمع تشخیص که همیشه مواضع انقلابی از خود میان مملکت طنین انداز کرده اند و همچنین از اعضای این مجمع تقدیر و تشکر به عمل می آوریم؛ ماجرای FATF پیش از این هم  در دو کمیسیون مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شده بود و رد شد، اما برخی مسؤولان بر آن پافشاری دارند و علت آن را هم نمی دانیم.

آیت الله صدیقی در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم باید با همه توان در روز 22 بهمن به میدان آمده و با امام راحل و شهدا تجدید عهد کرده و زیر پرچم ولایت فقیه با سربلندی بر مشکلات اقتصادی غلبه کنیم./841/پ201/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات