۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۱
کد خبر: ۵۹۵۰۲۶
با حضور مدیر شبکه چهار سیما؛

نشست «کارآمدی نظام مبتنی بر ولایت فقیه» برگزار شد

نشست «کارآمدی نظام مبتنی بر ولایت فقیه» برگزار شد
چهارمین نشست از دوره دانش افزایی اساتید علوم عقلی و فقه و اصول و مبلغان دینی حوزه علمیه خراسان باعنوان «کارآمدی نظام مبتنی بر ولایت فقیه» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، چهارمین نشست از دوره دانش افزایی اساتید علوم عقلی و فقه و اصول و مبلغان دینی حوزه علمیه خراسان در آستانه چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با عنوان «کارآمدی نظام مبتنی بر ولایت فقیه» پنجشنبه ۴ بهمن در محل مدرسه علمیه سلیمانیه برگزار شد.

دکتر مسعود معینی پور، عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم (علیه السلام) در این نشست به بیان بحران‌هایی که هر نظام سیاسی با آن مواجه است، پرداخت و گفت: نخستین بحران، بحران هویت است که فرد و جامعه در ادوار مختلف با آن مواجه است و با توجه به اینکه شاکله وجودی یک حکومت را هویت معلوم می‌کند اگر مرز‌های هویتی با یکدیگر مخلوط شوند در واقع بحران به وجود می‌آید.

مدیر شبکه چهار سیما، بحران دوم را بحران مشروعیت عنوان کرد که به معنای توجیه حکم حاکم است و تصریح کرد: در واقع انقلاب اسلامی با بحران هویت و مشروعیت دست و پنجه نرم کرده است، اما در ادوار مختلف این بحران نتوانسته است که مردم را از دستگاه نظام امامت دور کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم (علیه السلام) با تأکید بر این مطلب که در ناکامی‌های اقتصادی و فرهنگی اولین چیزی که تأثیرگذار است هویت و مشروعیت نظام است، بیان داشت: بحران سوم، بحران توزیع است که در واقع پاسخی به چگونگی توزیع قدرت و ثروت در بین اقشار جامعه است.

وی با بیان اینکه بحران مشارکت به عنوان چهارمین بحران است که در انتخابات بروز پیدا می کند، اظهارکرد: در واقع شاخص تحقق مردم سالاری دینی و دموکراسی بحران انتخابات است در عین حال این شاخص فقط در انتخابات محدود نمی‌شود و به اشکال دیگر مشارکت مردم نیز مربوط می‌شود./829/د101/س

منبع: پایگاه فقه حکومتی وسائل

محمد مهدی مرادی
ارسال نظرات