۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۵۹۵۰۳۹
حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی:

خدمت فرهنگی بهترین نوع خدمت به مردم است

خدمت فرهنگی بهترین نوع خدمت به مردم است
کارشناس مذهبی با بیان این که خدمت به مردم بالاتر از هر عبادتی است، گفت: بهترین نوع خدمت، خدمت به مغز جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی، کارشناس مذهبی، در مراسم تجلیل از عليرضا برازش، نويسنده و فرهيخته ارزشي و پژوهشگر حوزه علوم قرآن و حديث که بعد از ظهر امروز در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، گفت: این نویسنده مردی انقلابی و با اخلاص و یک‌رنگ است که تجلیل از ایشان جای تقدیر دارد.

وی با بیان این که هر انقلابی 4 رکن دارد، اظهار کرد: مردم، رهبری، تهذیب و تشکل و تداوم از ارکان یک انقلاب است که هر کدام از آن ها که نباشد، آن انقلاب ابتر می ماند.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با بیان این که مردم در اسلام از جایگاه خاص برخوردار است، ابراز کرد: پیامبر(ص) و امامان معصوم به خدمت به مردم تأکید داشتند.

کارشناس مذهبی با اشاره به آیه 128 سوره توبه که می فرماید: «لَقَدْ جاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزیزٌ عَلَیْهِ ما عَنِتُّمْ حَریصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنینَ رَئُوفٌ رَحیمٌ»، افزود: خداوند در این آیه پیامبر را از مردم، با مردم و برای مردم معرفی می کند در حالی که امروز رییس دولت وزیر را به مجلس معرفی می کند و پشت به مردم، رو به وزیر از وزیر خود تعریف می کند اما خداوند به پیامبر خود خدمت به مردم را تأکید می کند.

وی با بیان که ارائه خدمت به مردم ارزنده ترین عبادت است، گفت: خدمت به مردم بالاتر از هر نماز و روزه و عبادتی است، خداوند نیز به حضرت موسی می فرماید:«اگر من بنده بودم برای جلب رضایت پروردگار به مردم خدمت می کردم.»

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی خدمت فرهنگی را بهترین نوع خدمت دانست و افزود: بهترین عبادت، خدمت به خلق و بهترین نوع خدمت، خدمت فرهنگی و خدمت به مغز جامعه است.

کارشناس مذهبی با بیان این که خدمت به مغز بشر کار انبیا است، اظهار کرد: خلق اثر به نفع مغز بشر مهم است، در حال حاضر تنفس جامعه بشری به فرهنگ است و جنگ فرهنگی در جهان وجود دارد و هر کشوری که از نظر فیزیک بالاتر است در جنگ موفق تر است.

وی با بیان این که اولین آیه ای که بر پیامبر نازل شد، قلم و کتاب است، گفت:  کتاب و قلم در اسلام مهم است و خداوند نیز در اولین آیه ای از قرآن که بر پیامبر نازل شد می فرماید:«اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ ﴿۱﴾ خَلَقَ الْإِنْسَانَ مِنْ عَلَقٍ ﴿۲﴾ اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ ﴿۳﴾ الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ(4)»/864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات