۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۵۹۵۳۶۷
امام جمعه بهبهان:

بزرگترین خدمت حوزه به انقلاب اثبات یکی بودن سیاست با دیانت است

بزرگترین خدمت حوزه به انقلاب اثبات یکی بودن سیاست با دیانت است
امام جمعه بهبهان گفت: حوزه علمیه اگر به همگان ثابت کند که سیاست ما عین دیانت است، بزرگترین خدمت را به شکوفایی انقلاب اسلامی در سطح جهان انجام می‌دهد.
حجت الاسلام سید قدرت الله ناصری، امام جمعه بهبهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه انقلاب اسلامی براساس تعالیم دینی شکل گرفت، عنوان داشت: انقلاب اسلامی سبب شد تا تعالیم دینی به صورت گسترده و با فراست دقیق‌تر و عمیق تری و با آزادی بیشتری در سطح کشور و جهان مطرح شود حال آنکه پیش از انقلاب اسلامی، استبداد حاکم بر کشور اجازه فعالیت آزادانه و گسترده را به حوزه‌های علمیه نداد.

امام جمعه بهبهان خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و کنار رفتن استبداد و سلطه مستکبرین، حوزه‌های علمیه توانستند فعالیت‌های آزادانه و گسترده تری در زمینه تبلیغ تعالیم دینی در جامعه، دانشگاه‌ها و مدارس داشته باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهبهان با بیان اینکه پرسش و پاسخ در مورد آموزه‌های دینی سبب ترویج تعالیم دینی در جامعه شد، گفت: حوزه‌ها قدر چنین فرصتی را بدانند و برای کارآمدتر کردن نظام اسلامی باید آموزه‌های اسلامی را در جامعه ترویج و بیان کنند که اسلام یک عبادت بی روح و تعالیم خشک و خالی نیست.

حجت الاسلام ناصری ادامه داد: حوزه‌های علمیه باید به جامعه نشان دهند که دیانت اسلامی با سیاست اسلامی آمیخته می‌شود و در این باره باید از آیات و روایات و سیره ائمه اطهار بهره ببرند و این حقیقت که سیاست ما عین دیانت است را به همگان ثابت کنند.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه اگر بتواند به همگان ثابت کند که سیاست ما عین دیانت است، بزرگترین خدمت را به شکوفایی انقلاب اسلامی در سطح جهان انجام می‌دهد.

امام جمعه بهبهان، ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی را آیه بزرگ الهی برشمرد و افزود: در این ۴۰ سال همه بیگانگان متحد علیه ملت ایران و نظام اسلامی وارد عمل شدند، اما با وجود همه توطئه‌ها شاهد نفس کشیدن انقلاب اسلامی هستیم و به واقع دست الهی پشت سر چنین انقلابی وجود دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهبهان عنوان داشت: توطئه‌های وضع شده علیه نظام اسلامی، هر کشوری را از پای در می‌آورد، اما خواسته الهی بر بقای چنین نظامی است؛ از این رو باید قدر انقلاب اسلامی را دانسته و در ۲۲ بهمن علی رغم وجود مشکلات متعدد نتیجه سوء تدبیرها، باشکوه‌تر حضور پیدا کنیم./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات