۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۵۹۵۴۳۴
امام جمعه بجنورد:

تولید شبهات اعتقادی و سیاسی از آسیب‌های جامعه است

تولید شبهات اعتقادی و سیاسی از آسیب‌های جامعه است
امام جمعه بجنورد گفت: شبهه پراکنی و شهوت گستری از سوی دشمنان دو آسیب مهمی است که جامعه به‌ویژه نسل جوان ما را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شامگاه امروز در نشست با شماری از روحانیان استان، با اشاره به رسالت خطیر حوزه و روحانیت در جامعه امروز، اظهار کرد: شبهه پراکنی و شهوت گستری دو آسیب و تهدید مهمی است که با نقش‌آفرینی دشمنان، نسل جوان جامعه ما را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه دشمنان و بدخواهان انقلاب و نظام اسلامی با استفاده از ابزارهای متعدد اقدام به ایجاد شک و شبهه درزمینهٔ اعتقادی و سیاسی می‌کنند، تصریح کرد: از سوی دیگر امروز جوانان در مورد مسائل متعددی شک کرده و شبهات و شک‌های خود را در فضای مجازی منتشر می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: درواقع تولید شک یکی از آفت‌های زمان ما است؛ زیرا دشمنی‌ها و بدخواهی‌ها نسبت به دین اسلام افزایش یافته درنتیجه شک و شبهه‌ها هم افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به رسالت روحانیان و نخبگان مذهبی و فرهنگی برای مقابله با این شک‌ها در فضای مجازی و حقیقی، اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته امروز 86 درصد مردم در فضای مجازی زندگی می‌کنند؛ به‌گونه‌ای که برخی از خانواده‌ها با وجود گذشت مدت مدیدی نتوانسته‌اند یک بار با هم دور یک سفره بنشینند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به شیوع آسیب‌های اجتماعی مختلف، امروز باید روحانیان در عرصه‌های تخصصی وارد شوند، گفت: به عنوان مثال روحانیت باید بتواند زن و شوهرهای دارای اختلاف و کسانی که با جوان خود مشکل دارند را راهنمایی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: در بسیاری از مواقع دیده می‌شود که پدر و مادر نمی‌دانند چگونه با فرزند ناسازگار خود برخورد کرده و او را در دامن اسلام و اخلاق و معنویت نگاه دارند، این‌ها احتیاج به دانش و مهارت دارد و ما روحانیان باید در این‌گونه زمینه‌ها کسب مهارت کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه در این‌گونه موارد مردم حرف‌شنوی بیشتری از قشر روحانیت دارند، افزود: همه سخن می‌گویند اما باید دید چه کسی صادقانه سخن می‌گوید و در مردم‌داری صادق است و مردم هم خوب می‌فهمند چه کسی در مردم‌داری صادق است؛ ازاین‌رو روحانیان می‌توانند نقش بیشتری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و شبهات فضای مجازی و حقیقی ایفا کنند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات