۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۵۹۵۴۵۳
گزارش رسا؛

رونمایی از «مانیفست عربی ـ عبری» در نشست ضد ایرانی ورشو

رونمایی از «مانیفست عربی ـ عبری» در نشست ضد ایرانی ورشو
نشست ورشو فرصتی است تا مقامات عربی و نخست وزیر اسرائیل، به مانیفست عربی ـ عبری مقابله با محور مقاومت دست یابند.

به گزارش خبرگزاری رسا، همچنان اخبار ضد و نقیضی پیرامون محورهای کنفرانس ورشو لهستان به گوش می‌رسد. در حالی که برخی مقامات آمریکایی با عقب نشینی از مواضع سابق خود اعلام کرده‌اند که این کنفرانس به هیچ عنوان رویکرد ضد ایرانی ندارد اما همزمان برخی شخصیت‌های سیاسی، دستیابی به وحدت رویه در برابر اقدامات ایران در منطقه را از محورهای اساسی این کنفرانس می‌دانند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا حدود سه هفته پیش خبر از برگزاری نشستی در روزهای ۲۳ و ۲۴ بهمن‌ماه، در شهر "ورشو" لهستان با هدف مقابله با فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران داد.

تمرکز محور نشست ورشو بر اقدامات ایران سبب شده تا چین و روسیه به صراحت اعلام کنند که در این نشست شرکت نخواهند کرد. اتحادیه اروپا نیز با بیان آنکه آمریکا و هلند به دنبال شعله‌ور ساختن آتش اختلافات هستند، از ارسال مسؤولان درجه دو و سه به این نشست خبر داد.

همچنین یک مقام مسؤول در وزارت خارجه آمریکا عصر دیروز در سخنانی اظهار داشت که بررسی مسائل خاورمیانه به ویژه پرونده سوریه و یمن به همراه موضوعات حقوق بشری و موشک‌های بالستیک ایران از دیگر محورهای این نشست است.

هم پیالگی کشورهای عربی و اسرائیل
«باراک رافید» کارشناس سیاسی شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی، به نقل از یک مسؤول عالی رتبه نزدیک به نتانیاهو اعلام کرد که نخست وزیر اسرائیل در تماس با آمریکا اعلام کرده است که به صورت رسمی در کنفرانس ورشو مشارکت خواهد کرد.

رافید همچنین احتمال حضور وزرای خارجه عربستان، امارات، کویت، عمان و بحرین را در این نشست داده و تاکید کرد که نتانیاهو یکی از سخنرانان اصلی این نشست خواهد بود و انتظار می‌رود که وی سخنرانی آتشین و موضع‌گیری شدیدی علیه ایران داشته باشد.

وی با اشاره به دعوت نشدن مقامات مسؤول ایران و فلسطین به این نشست خاطر نشان کرد که نتانیاهو بلافاصله پس از این نشست برای مشارکت در کنفرانس سالانه امنیتی، لهستان را به مقصد آلمان ترک خواهد کرد.

بی‌شک نتانیاهو هفته سیاسی ـ امنیتی پرکاری را پیش رو خواهد داشت. به راه انداختن پروپاگاندای رسانه‌ای دقیقا همان چیزی است که نتانیاهو برای پیروزی در انتخابات پیش رو نیازمند است.

از آنجا که رژیم صهیونیستی در دوران حکمرانی بنیامین نتانیاهو هیچ دستاورد قابل اعتنایی به دست نیاورده و در تمامی جبهه‌ها از سوریه و عراق تا لبنان، یمن و فلسطین با شکست مواجه شده است، از این رو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیازمند راه اندازی یک بازی جدید رسانه‌ای است تا بتواند فضاحت شکست‌هایش را بپوشاند.

حضور نتانیاهو در کنفرانس ورشو آنگاه اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم، خالد بن احمد وزیر خارجه بحرین با اعلام آمادگی برای مشارکت در کنفرانس لهستان، تصریح کرده است که در این نشست پیرامون آنچه که «تروریسم چند جانبه ایرانی» نامیده است، سخنرانی خواهد کرد.

وی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی تویتر نوشت: «جامعه بین‌المللی به زودی در نشست ورشو برای بررسی بحران‌هایی که امنیت و ثبات خاورمیانه را به خطر می‌اندازند، گرد هم جمع خواهند شد. همچنان که به دقت به سخنان سایر مهمان‌ها گوش می‌دهم، پیرامون تروریسم رژیم ایران که هر روزه شاهدش هستیم به ایراد سخن خواهم پرداخت.»

خنجر خیانت حکّام عربی بر پشت امت اسلامی
حضور مسؤولان کشورهای مرتجع عربی در کنار نخست وزیر اسرائیل می‌تواند زمینه‌ای برای دیدار و رایزنی عبری ـ عربی برای عادی سازی روابط و اجرای طرح معامله قرن در پوشش نشست بررسی مشکلات منطقه‌ای باشد.

کشورهای عربی که مدت‌ها مترصّد فرصتی برای دیدار با نخست وزیر اسرائیل و رایزنی با وی برای دستیابی به مانیفستی مشترک برای چپاولگری و غارت ثروت‌های کشورهای مسلمان منطقه بودند، اکنون این فرصت را به دست آورده و به آسانی این بخت و اقبال را از دست نخواهند داد.

حکام عربی منطقه با خیانت به آرمان‌های ملت فلسطین، با مسلمان کشی و راه انداختن جنگ‌های فرسایشی، دست در دست رژیم کودک کش صهیونیستی داده و با هدف باقی ماندن در عریکه قدرت، به تمام آموزه‌های اسلام پشت پا زده‌اند.

بی‌شک مقاومت، ایستادگی و جانفشانی ملت‌های مسلمان در برابر زیاده‌خواهی حاکمان عربی، پیروزی نهایی را از آن امت اسلامی خواهد کرد. حاکمان عربی نیز باید بدانند که شاید با سازش و تسلیم در برابر دشمن صهیونیستی چند صباحی بیشتر در کرسی قدرت باقی بمانند اما سرنوشتی همچون صدام، حسنی مبارک و معمر قذافی در انتظارشان است که «المُلکَ یَبقَی مَعَ الکُفرِ وَ لا یَبقَی مَعَ الظُّلمِ»/981/ب950/ر

محمد رایجی
ارسال نظرات