۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۵۹۵۹۲۴
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

مسؤول معتقد به نصرت الهی با دشمن مذاکره نمی کند

مسؤول معتقد به نصرت الهی با دشمن مذاکره نمی کند
کارشناس مذهبی گفت: اگر سیاسیون کشور اعتقاد به نصرت الهی داشتند، هرگز به سمت مذاکره با دشمن نمی رفتند و‌ مردم را هم فریب نمی دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان، کارشناس مذهبی شنبه شب در پنجمین نشست گفتمانی عصر انقلاب اسلامی که به همت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در مرکز نمایشگاه ها و همایش های آستان قدس رضوی برگزار شد، در خصوص آینده انقلاب اسلامی براساس سنت الهی به ایراد سخن پرداخت.

وی با بیان این که سنت الهی بر زندگی فردی و بر زندگی اجتماعی بشر حاکم است، گفت: سنت های الهی زندگی ما را احاطه کرده است، ما در عین این که مختار هستیم اما مجبور و آزاد مطلق نیستیم و اگر به این موضوع توجه داشته باشیم حساب کار دست ما آمده و از مقام ربوبی خوف می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان این که براساس سنت الهی قیام به حق ماندگار می شود، اظهار کرد: قیام به حق قیامی است که امام و امتی پیرو داشته باشد و اگر شاکله ارتباط بین امام و امت صورت بگیرد، این قیام دیگر افول ندارد.

کارشناس مذهبی به توجه بنیانگذار انقلاب به سنت های الهی اشاره و ابراز کرد: امام خمینی براساس سنت های الهی می گفت که این انقلاب پیروز می شود و تا قیام حضرت مهدی(عج)  ادامه دارد.

اصل و اساس انقلاب اسلامی ایران، ارتباط بین امام و امت است

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان این که اصل و اساس انقلاب اسلامی ایران، شکل گیری ارتباط بین امام و امت است، تصریح کرد: چون این ارتباط بین امام و امت در انقلاب اسلامی ایران شکل گرفته است و البته این رابطه باید تکامل یابد بنابراین براساس سنت الهی انقلاب به حق بوده و به پیروزی می رسد.

کارشناس مذهبی به مقایسه انقلاب اسلامی ایران و حکومت دیگر انبیا و امامام معصوم پرداخت و گفت: در حاکمیت پیامبران و امامان معصوم مانند حضرت یوسف، پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) چون ارتباط بین امت و امام شکل نگرفته بود و اگر مردم در اول راه با آن ها همراه شده بودند به خاطر حق نبود بنابراین امام را تنها گذاشته و حاکمیت حق پایدار نماند اما اکنون امت، اشاره های رهبر را تأسی می کنند بنابراین انقلاب اسلامی تا قیام منجی بشریت براساس سنت الهی پایدار می ماند.

شکل گیری رابطه بین امام و امت، همه معادلات عالم را برهم می زند

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان اظهار کرد: به برکت شکل گیری ارتباط بین امام و امت و طرفداران حق، حق به زودی روشن می شود از جمله فتنه های آخرالزمان به زودی روشن و موجب بیداری ملت ها می شود بنابراین در صحنه سیاسی هر کسی حرف مفت بزند و منکر حق باشد، زود رسوا می شود.

کارشناس مذهبی با بیان این که شکل گیری رابطه بین امام و امت، همه معادلات عالم را  برهم می زند، گفت: سنت الهی تغییر نمی کند و براساس سنت الهی وقتی حکومت حق، به پیروزی برسد، دوباره سرنگون نمی شود.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب فرمانده مطلق و قویترین نیروی فرا منطقه ای در جهان است، اظهار کرد: انقلاب ما امروز قابل مقایسه با اول انقلاب نیست، امروز دارای قدرت بیشتر و رابطه قوی تر بین امام و امت هستیم چرا که وقتی بنی صدر در دانشگاه تهران سخنرانی و در روز عاشورا کف و سوت زده شد، امام خمینی سخنرانی کرده و این عمل را نکوهش کردند اما کسی آن روز به خیابان نیامد ولی وقتی در سال 88 و در روز عاشورا به دین توهین شد، رهبری سخنرانی نکرد و میلیون ها نفر بدون هماهنگی شورای انقلاب و به صورت خودجوش در 9 دی به خیابان آمدند که نشان از این ارتباط و بیداری امت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان افزود: در اول انقلاب که خیلی از مسائل از جمله جنایت های آمریکا برای مردم روشن نبود، ببینید ما چه قدر جلو  رفته ایم حال در آینده ای که بسیاری از حق ها اثبات شده به کجا خواهیم رسید.

نصرت الهی و پیروزی حق بر باطل از سنت های خداوند است

کارشناس مذهبی با اشاره به این که نصرت الهی و پیروزی حق بر باطل از سنت های خداوند است، اظهار کرد: وقتی برجام‌ توافق می شد، آیا این چنین پیش بینی می شد که چنین برجامین رسوا شوند؟ این ها سنت های خدا است که تحقق یافته و حق و باطل را زود آشکار می کند.

وی افزود: اگر سیاسیون کشور اعتقاد به نصرت الهی داشتند، هرگز به سمت مذاکره نمی رفتند و‌ مردم را هم فریب نمی دادند، چرا به سمت کسی می روید که نمی تواند به شما کمک کند؟

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در پایان با گلایه از این که ما ادبیات فتح و‌ پیروزی نداریم، گفت: ما در نوار پیروزی هستم و دیگر نباید عبارت دفاع از انقلاب را به کار ببریم بلکه ما مهاجم هستیم و باید استکبار را از بین ببریم./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات