۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۵۹۶۰۰۲
حجت الاسلام والمسلمین آقامیری:

انقلاب اسلامی در جهان به نام روحانیت شناخته شده است

انقلاب اسلامی در جهان به نام روحانیت شناخته شده است
مدیر سابق حوزه علمیه خواهران تهران گفت: انقلاب، مرهون رهبری امام و حمایت‌های روحانیت است؛ انقلاب اسلامی در تمام جهان به نام روحانیت شناخته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آقامیری مدیر سابق حوزه علمیه خواهران تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به این سوال که نظام اسلامی چه فرصت هایی را در اختیار حوزه و روحانیت قرار داده است، گفت: اگر همراهی و رهبری روحانیت نبود در واقع نظام اسلامی به وجود نمی‌آمد.

وی افزود: انقلاب مرهون رهبری امام و حمایت‌های روحانیت است؛ ارکانی که سبب به وجود آمدن نظام اسلامی شدند، امامت و امت بودند؛ بعد از شهادت امام علی(ع) و انتقال قدرت اسلام از دست با کفایت ایشان و امام حسن مجتبی(ع) به امویان امت و امام دیگر نتوانستند در کنار هم قرار بگیرند.

مدیر سابق حوزه علمیه خواهران تهران اظهار داشت: با حدوث انقلاب اسلامی شرایط فراهم شد تا بار دیگر امام و امت در کنار یکدیگر قرار بگیرند و انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند؛ البته غیر از روحانیت، دانشگاهیان فرهیخته، اندیشمند و معتقد نیز اثر زیادی در این موفقیت داشتند.

وی در ادامه بیان کرد: انقلاب اسلامی در تمام جهان به نام روحانیت شناخته شده است؛ بین روحانیت، حدوث انقلاب و بقای آن رابطه‌ای وجود دارد که اگر هر کدام صدمه ببینند این صدمه به دیگری نیز منتقل خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین آقامیری ابراز داشت: روحانیت برای بقای اسلام، مکتب اهل بیت و حوزه های علمیه باید در کنار نظام اسلامی باشد در غیر این صورت بیشترین آسیب به همین قشر وارد می‌شود.

وی افزود: امروز ما وظیفه داریم هواهای نفسانی را از چهره‌ها بزداییم و جهاد اکبر پیشه کنیم؛ اگر استکبار، بحران بی مهری و مفاسدی از جمله مفاسد اقتصادی بر کشور عارض شود چهره انقلاب به مرور فرسوده و منکدر می‌شود.

مدیر سابق حوزه علمیه خواهران تهران اظهار داشت: امروز که انقلاب به چهل سالگی و بلوغ خود رسیده لازم است یک پالایش فرهنگی و زنگار زدایی از چهره انقلاب صورت بگیرد تا تداوم این انقلاب فرهنگی و ربانی را در کشور شاهد باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مباحثی مانند مباحث فرهنگی و تبلیغی حضور روحانیت ضرورت دارد./۹۶۹/ت302/ب1

محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات