۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۵۹۶۳۶۴
آیت الله محمودی گلپایگانی:

اقتدار امروز کشور مرهون 8 سال مقاومت در برابر دشمنان است

اقتدار امروز کشور مرهون 8 سال مقاومت در برابر دشمنان است
امام جمعه ورامین گفت: امروز اگر با اقتدار زندگی می‌کنیم به خاطر این است که ۸ سال جنگ را تحمل و از این خاک دفاع کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین عصر سه شنبه در دیدار بانوان محجبه دانشگاهی که هر سال و به مناسبت دهه مبارک فجر انجام می‌شود ضمن تهنیت ایام الله دهه مبارک فجر و تسلیت به مناسبت شهادت حضرت صدیقه کبری حضرت فاطمه الزهرا (س) گفت: ورامین با سابقه فراوان و درخشانی که در انقلاب اسلامی داشته و دارد همیشه و همه جا در صحنه‌های انقلابی حاضر بوده است و به این کار خود افتخار می‌کند و بانوان محجبه هم اجازه نمی‌دهند عده‌ای در این شهرستان بیایند و با بی حجابی‌های خود نام بانوان ورامین را خدشه دار کنند.

وی در این دیدار خواستار پررنگ‌تر شدن نقش زنان در جامعه شد و افزود: بانوان با تأسی از حضرت فاطمه زهرا (س) می‌توانند دست به کار‌های بزرگ بزنند، زنان به احترام حضرت زهرا (س) از نماد آن حضرت یعنی چادر مراقبت و دفاع کنند.

مؤسس حوزه علمیه ورامین ادامه داد: دانشجویان و بانوان گرامی باید طوری عمل کنند که به اسلام و قرآن کمک شود نه این که اسلام و قرآن را تسخیر کنند و این عمل کردن به اسلام ناب محمدی را با پوشش مناسب که ارثیه گرانقدر آن بانوی بزرگوار است، حفظ کنند.

امام جمعه ورامین با بیان این که در زمان حضرت زهرا (س) به آن بانوی بزرگوار توهین کردند و ایشان را به شهادت رسانند، تأکید کرد: باید بدانیم که آن بانوی بزرگوار همیشه برای ما عزیز و بزرگوار هستند و امروز که چندین قرن از آن ماجرا می‌گذرد همچنان برای شهادت آن حضرت عزاداری کرده و به آن بانوی پاکدامن متوسل می‌شویم.

وی اضافه کرد: باید تا جایی که می‌توانیم برای شهادت حضرت زهرا (س) مجلس عزا برپا کنیم و در آن مجلس از مسائل اخلاقی و اجتماعی و ابعاد اسلام بحث و گفتگو کرده که این امر تکلیفی بر گردن تک تک اعضای جامعه است.

آیت الله محمودی گلپایگانی به دشمنی چندین ساله دشمنان با ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: امروزه اگر با اقتدار زندگی می‌کنیم به خاطر این است که ۸ سال جنگ را تحمل و از این خاک دفاع کردیم، در آن زمان جنگ کردیم و پیروز شدیم، اما نباید کسی فکر کند دیگر ما جنگ نداریم بلکه جنگ فعلی و پیش روی ما از جنگ تحمیلی سخت‌تر و خطرناک‌تر است.

ایران اسلامی درخشش خود را مدیون فداکاری‌ امام راحل است
با سابقه‌ترین امام جمعه کشور خاطرنشان کرد: آن زمان با سلاح جنگ می‌کردیم و امروزه با ماهواره، فضای مجازی و بی بند و باری‌ها و علت این کار دشمن با این ملت این است که سعی و تلاش دارد جوانان ما را از راه به در کند تا به آن هدف شوم خود برسد، اما دشمنان نمی‌دانند که حق همیشه پیروز است و هیچ وقت نمی‌توانند این کشور را زیر سلطه خود قرار دهند.

وی در پایان به دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: ایران اسلامی در جهان همانند خورشید می‌درخشد و این درخشش مدیون فداکاری‌ها و جهادگری‌های امام خمینی (ره) هست./۸۰۴/پ310/ب1

ارسال نظرات