۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۵۹۶۴۲۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تقویت روزافزون نظام اسلامی مستلزم تداوم پیشگامی روحانیت است

تقویت روزافزون نظام اسلامی مستلزم تداوم پیشگامی روحانیت است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: بقا و تقویت روزافزون انقلاب و نظام اسلامی مستلزم تداوم نقش پیشگامی روحانیت در شئون مختلف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با شماری از روحانیان استان، با گرامیداشت ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به نقش ویژه روحانیت در انقلاب و نظام اسلامی پرداخت و اظهار کرد: روحانیان در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی نقش پیشگام و پیش‌قراول را بر عهده داشتند و اکنون هم باید این نقش خود را حفظ کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: درواقع بقا و تقویت روزافزون انقلاب و نظام اسلامی مستلزم تداوم نقش پیشگامی روحانیت در شئون مختلف است.

وی با اشاره به تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و خالصانه امام راحل برای پیروزی انقلاب اسلامی، اضافه کرد: ایام‌الله دهه فجر فرصت مناسبی برای بازخوانی این تلاش‌ها و تجلیل از خدمات والای بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه برای تجلیل درست از هر عالم بزرگ باید نسبت به زندگی او تحلیل داشته باشیم؛ زیرا هیچ تجلیلی بدون یک تحلیل درست پایدار نیست، خاطرنشان کرد: مجالس سوگواری امام حسین (ع) هم باید بر تحلیل درستی از عاشورا مبتنی باشد؛ چراکه اگر تحلیل درست نداشته باشیم آن تجلیل پایدار و اساسی نخواهد بود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: بر این اساس باید بزرگداشت انقلاب و نظام اسلامی و تجلیل از نقش ویژه روحانیت و در رأس آن امام راحل در انقلاب مبتنی بر تحلیل درست و مستند و مستدل باشد تا ماندگار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه روحانیت برای برقراری نظام اسلامی چندین قرن تلاش کرده است، اضافه کرد: در این راستا یکی از مجموعه‌های روشنگری درزمینهٔ خدمات روحانیت در طول تاریخ کتاب خدمات متقابل اسلام و روحانیت است.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های ماندگاری این مسیر و حرکت این است که خودمان دست به کار شده و بزرگان مبارز حوزوی را از باب تکلیف و وظیفه به مردم معرفی کنیم تا مردم بدانند برای پیروزی انقلاب اسلامی و شکل‌گیری نظام اسلامی چه تلاش‌هایی در طول تاریخ سده‌های گذشته صورت گرفته است./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات