۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۵۹۶۷۲۷
معاون اسبق مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری:

انقلاب اسلامی پشتیبان مستضعفان و احرار جهان است

انقلاب اسلامی پشتیبان مستضعفان و احرار جهان است
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: کسانی که مدافعان حرم رامدافع اسد می‌خوانند بدانند اگر شهدا و رزمندگان مقاومت نبودند داعش زنانتان را به بردگی می‌برد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از دامغان، روح الله سلگی در همایش روز گرامیداشت حفاظت اطلاعات در سپاه پاسداران و بزرگداشت ایام الله فجر انقلاب اسلامی که عصر امروز در محل تالار منوچهری دامغانی مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهچراغی (ره) دامغان برگزار شد، اظهار داشت: امروز در آستانه دهه پنجم انقلاب، ایران اسلامی پشتیبان مستضعفان و احرار در برابر زیاده خواهان و مستکبران جهان است و ما با محوریت و رهبری، ولی فقیه زمان در مسیر حق و حقیقت گام بر می‌داریم.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه در عرصه داخلی نیز امروز نظام سلطه با استفاده از ابر شبکه‌های غربی و عملکرد حرفه‌ای و اغناگرانه آن‌ها به دنبال شکل دهی دوقطبی و حاکم کردن نفاق در جامعه ما است، اضافه کرد: ما باید با بهره گیری از تفکر نو، جوان و مدیریت انقلابی در برابر این نوع از نفوذ ایستادگی کنیم، همچون دوران دفاع مقدس که بااین روحیه در برابر تفکر و اراده روشنفکرنما و تکنوکرات‌های داخلی پیروز شدیم.

معاون اسبق مرکزمطالعات استراتژیک ریاست جمهوری خطاب به روشنفکرنما‌هایی که ایستادگی در برابر دشمن و روحیه انقلابی و جهادی و برنامه موشکی کشور را زیر سوال می‌برند، گفت: چرا سوال نمی‌کنید؛ چرا آمریکا ۴۰۰ پایگاه نظامی در جهان دارد؟، چرا بودجه نظامی عربستان دو برابر کشور ما است؟، اگر داعش همسایه ما می‌شد چه اتفاقی می‌افتاد؟، اگر تکفیری‌ها سوریه را می‌بلعیدند چه می‌شد؟ آنگاه نه با یک گروه شبه نظامی بلکه با نظامی سیاسی و به شدت سفاک روبرو بودیم.

سرنوشت سلبریتی‌ها چه می‌شد اگر مدافعان حرم نبودند

معاون بسیج اساتید دانشگاه تهران تأکید کرد: کسانی که نوای ملی گرایی سر می‌دهند و در زمین رژیم صهیونیستی بازی می‌کنند، کسانی که مدافعان حرم را مدافع بشار اسد خطاب می‌کنند، سلبریتی‌هایی که برای جذب فالور دم از ایران می‌زنند، اما در برابر خلیج عربی خواندن خلیج فارس از سوی ترامپ سکوت می‌کنند، بدانند اگر مدافعان حرم و رزمندگان شجاع جبهه مقاومت و هدایت رهبر معظم انقلاب و امثال حاج قاسم سلیمانی‌ها نبودند، داعش شما و زنانتان را به بردگی می‌برد.

وی با بیان اینکه جریانی روشنفکر نما که در عصر ناصرالدین شاه می‌گفتند نفت بدبو به چه کار ملت ما می‌آید و اختیار منابع کشور را به غربی‌ها سپردند در عصر ما نیز نافی ارزش دستیابی به انرژی هسته‌ای و حق ملت ما در این زمینه هستند، خاطر نشان کرد: با رقص برجامی عده‌ای کار نداریم، ما مسیر عاشورایی و انقلابی خود را با رهبری مدبرترین و شجاع‌ترین رهبر جهان حضرت امام خامنه‌ای ادامه می‌دهیم.

سلگی، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ثابت کرد که می‌توان در برابر ابرقدرت‌های استکباری ایستاد و بالنده به حیات با عزت خود ادامه داد، افزود: جمهوری اسلامی ایران با در پیش گرفتن رویکرد متمایز نه شرقی نه غربی دفاع مقدس، دوره سازندگی، تحریم‌ها و... را پشت سرگذاشت و دشمنان از آن هراس دارند که ادامه این مسیر ملت ما را به الگویی برای آزادگان جهان بدل کند.

مشکلات اقتصادی امروز نتیجه بی توجهی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران بزرگ با بیان اینکه متاسفانه با وجود همه پیشرفت‌ها ملت ایران اسلامی امروز از گرانی ها، سوء مدیریت‌ها و رشد اشرافی گری در بین مسئولان مکدر هستند، گفت: چطور امکان دارد دشمنان در اقصی نقاط جهان از بیم قدرت ایران اسلامی تنشان به لرزه افتاده، اما کام مردم ما از گرانی و بیکاری و مشکلات اقتصادی تلخ باشد؟ تنها پاسخ این سوال سوء مدیریت و نگاه برخی مسئولان به غرب بجای اتکا به توان داخلی و بی توجهی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

این کارشناس سیاسی اضافه کرد: انقلاب اسلامی در شرایطی وارد دهه پنجم عمر با برکت خود می‌شود و جمهوری اسلامی ایران اقتداری مثال زدنی دارد که وزیر خارجه آمریکا به سران آل سعود می‌گوید، اگر ما نبودیم ایرانی‌ها شما را می‌بلعیدند، حال آنکه ایران اسلامی به همه این فتوحات و دستاورد‌ها بدون مشارکت و حمایت آمریکا دست یافته است.

معاون اسبق مرکزمطالعات استراتژیک ریاست جمهوری گفت: عاشورا نقطه تمایز حق و باطل در طول تاریخ است، نه اولین نبرد بوده و نه آخرین نبرد، نبرد حق و باطل در طول تاریخ تا رسیدن به عدالت حقیقی ادامه دارد، امام حسین (ع) فرمانده کارزاری بود که همه هابیلیان تاریخ پشت سر او و همه قابیلیان تاریخ در برابر او و یارانش ایستاده اند؛ درعصر ما نیز کسانی همچون بنی امیه با نام اسلام به مقابله با پیروان اسلام ناب محمدی می‌پردازند.

روشن فکر یا عقب مانده سیاسی و اجتماعی؟!

معاون بسیج اساتید دانشگاه تهران با گرامیداشت ایام فاطمیه اظهار داشت: ما زنانی جریان سازتر از حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب (س) در تاریخ انسانیت نداریم، این دو وجود مبارک سبب مانایی دین رسول خدا (ص) شدند، آن‌ها باید الگوی دختران و زنان میهن ما در پاکدامنی، فعالیت اجتماعی، خانواده و فرزند پروری و ... باشند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران بزرگ با بیان اینکه متأسفانه در کشورما جای روشن فکر با عقب مانده سیاسی و اجتماعی عوض شده است، اضافه کرد: عده‌ای در خیابان انقلاب روسری از سر برمی داشتند و خودشان را قهرمان ملت ما معرفی می‌کردند، اکنون برخی از آن‌ها پناهنده شده و در بی بی سی خود را موافق تحریم ملت ایران عنوان می‌کنند؛ این ماحصل تفکر روسنفکرنما‌هایی است که با خود برتربینی حقوق ملت بزرگ ایران را نادیده می‌گیرند./۹۷۹/پ310/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات