۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۵۹۶۷۵۴
آیت الله صدیقی:

حضرت زهرا لیلةالقدر است

حضرت زهرا لیلةالقدر است
آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) لیلةالقدر است، گفت: یازده قرآن ناطق نهفته از نور وجودی حضرت زهرا(س) خلق شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران به مناسبت شب شهادت حضرت زهرا(س) در مسجد غدیر گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) از سلسله نورایان و از عرشیان هستند.

وی با بیان اینکه اینکه جامعه کبیره یک متن کامل و جامع امامت و ولایت شناسی است، ادامه داد: زیارت جامعه کبیره یک دانشگاه امام شناسی است که از لسان مبارک امام هادی(ع) بیان شده است.

آیت الله صدیقی درباره عظمت جامعه کبیره، ابراز کرد: شیخ انصاری با قرائت زیارت جامعه به محضر امام زمان(عج) مشرف می شدند، یکی از توصیه های مهم امام زمان(عج) قرائت زیارت جامعه است.

امام جمعه موقت تهران زیارت جامعه کبیره را گنج و ثروتی عظیم دانست و اظهار داشت: مرحوم نجفی مرعشی در وصیت نامه خودشان به فرزندان دارند که حداقل هفته ای یک مرتبه زیارت جامعه را بخوانند.

وی ادامه داد: در جامعه می خوانیم خدا حضرت زهرا(س) را از نور عرشی خود خلق کرد و خداوند به انسان ها منت نهاد که ایشان را از عرش نزول اجلال فرمود تا بشر از نور قدسی حضرت بهره ببرد.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه(س) متولد شدند تا نواقص بشر رفع شود، گفت: حضرت به قدری عظمت و بزرگی داشتند که قبل از تولد و در وجود مطهر مادر گرامیشان حضرت خدیجه(س) ایشان را دلداری می دادند و می فرمودند: مادرم قصه نخور پدرم تنها نیست خدا با اوست؛ این کلام بیانگر معرفت قدسی حضرت به پروردگار متعال است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: حضرت زهرا(س) آمدند تا دین الهی را نصرت دهند، هنگام تولد نیز حضرت به نبوت پیامبر و ولایت امیرمومنان شهادت دادند. پیامبراکرم به شدت نسبت به حضرت زهرا(س) احترام می گذاشتند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) بقیةالله و ولی الله هستند، عنوان کرد: پیامبراکرم مدام حضرت زهرا(س) را می بوسیدند و می بوییدند و می فرمودند که فاطمه بوی بهشت را می دهد؛ حضرت زهرا(س) آثار و برکاتی دارد که یکی از برکاتش حفظ شخص و شخصیت پیامبر است.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) لیلةالقدر است، خاطرنشان کرد: در لیلةالقدر یک قرآن نازل شده اما در وجود مبارک حضرت زهرا(س) یازده قرآن ناطق نهفته است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات