۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۵۹۵۰۳۸
استاد درس اخلاق حوزه علمیه:

کشف استعدادهای مردم از برکات انقلاب اسلامی است

کشف استعدادهای مردم از برکات انقلاب اسلامی است
آیت الله صدیقی گفت: یکی از برکات انقلاب در چهل سالگی کشف استعدادهای درونی مومنان و انقلابیون است؛ امام خمینی(ره) کارهای نشدنی را محقق کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی استاد اخلاق حوزه علمیه و امام جمعه موقت تهران در کلاس درس اخلاق که امروز در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و با اشاره به فضایل انسان‌های با همت والا از نظر امام علی(ع)، گفت: انسان‌های قوی و باراده بالا در راه تقویت دین، دفاع از مظلوم، هجوم به ناپاکی قدرتمند عمل می‌کنند.

وی افزود: انسان قدرت عظیمی دارد که خودش هم از آن بی خبر است؛ آدمی ممکن است در شرایط عادی احساس کسالت کند و برای انجام امور شخصی خود حتی کمبودهایی احساس کند اما همین شخص وقتی با یک حیوان درنده روبرو شود با تمام قدرت از خود دفاع می‌کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه ابراز داشت: یکی از مشکلات انسان این است که درباره خود و خداوند متعال به شناخت کافی نرسیده است؛ بر خو لازم بدانیم ظرفیت‌های وجودی خود را بشناسیم و نگذاریم عمرمان ضایع شود تا به پیروزی و سعادت دست پیدا کنیم.

وی در ادامه بیان داشت: آدمی تا خود را به دل دریا نزده است هراس و ترس در وجود او رخنه می‌کند بنابراین باید به استقبال خطرات برویم تا با آنها روبرو شده و آنها را از میان برداریم؛ مشکلات عمومی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و ... جامعه نیاز به طلاب آگاه و متفکری دارد که راه حل عملی ارائه بدهند و مُثمر ثمر باشند.

آیت الله صدیقی ابراز داشت: طلبه نباید در هنرنمایی، ابتکار، اظهار نظر و خلاقیت خود را کنار بکشد؛ اگر به میدان بیایید شاهد قدرت و استعدادهای خود خواهید بود که چگونه بروز و ظهور پیدا می‌کنند؛ انسان مظهریت الهی دارد.

وی در ادامه افزود: در این راه باید از خدای متعال کمک بخواهیم و با تمام وجود توکل، توسل و خودباوری داشته باشیم؛ یکی از برکات انقلاب در چهل سالگی کشف استعدادهای درونی مومنان و انقلابیون است؛ امام خمینی(ره) کارهای نشدنی را محقق کردند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در پایان خاطرنشان کرد: امام دنیا را تکان داد؛ آمریکایی که در کشور ما ریشه دوانده بود، سرنوشت کشور را به دست گرفته بود و مجهز به همه امور علمی بود امام توانست به پشتوانه مردم او را بیرون کند./۹۶۹/پ202/ب1

محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات